O marketingu i sprzedaży z Mike'iem Bosworthem
seminarium objęte patronatem klubu
Integracja marketingu i sprzedaży przełomową szansą na zwiększenie przychodów, tak brzmiał temat seminarium. Kluczem było jednak nazwisko Mike'a Boswortha. Bo przecież samo zintegrowanie działów marketingu i sprzedaży jest wręcz praktyką w małych firmach, często robi to ta sama osoba, a w najmniejszych po prostu jej właściciel. I jakoś nie oznacza to automatycznie ich sukcesów w konkurencji z koncernami. Chodzi o to, jak to zrobić.
Mike Bosworth jest jednym z najlepszych na świecie praktyków sprzedaży, twórcą kluczowych metodologii sprzedaży doradczej, w tym Solution Selling, CustomerCentric Selling® i Story Seekers. Brzmi to szalenie uczenie tylko, jeśli w ogóle nie znamy angielskiego. I co jeszcze ważniejsze, od ponad 35 lat pomaga firmom w podnoszeniu efektywności sprzedaży. Jego metoda to połączenie twardego procesowego podejścia do sprzedaży z warstwą miękką - komunikacji budującej zaufanie i zaangażowanie partnerów biznesowych. Konferencja była przeznaczona dla ludzi raczej już obeznanych z tematyką. Bo jeśli nie rozumieliśmy, co oznacza skuteczność budowania pipeline, czy sprzedaż „above the line” w B2B, to było nam trudniej. Ale nawet wtedy warto było spróbowac. I choć organizatorzy zapewnili tłumaczenie na polski, to zdecydowanie warto było odłożyc słuchawki i posłuchać Mike'a Boswortha na żywo.
Poniższy opis otrzymany od organizatora brzmi trochę tak, jakby chodziło o wykład akademicki. Tak jednak nie było, co zaświadczą z pewnością wszyscy uczestnicy seminarium. Było znacznie, znacznie ciekawiej. A także ci, którzy czytali jego książki. Dzis są to światowe bestsellery. Seminarium było okazją, by posłuchać go na żywo. Warto też zajrzeć na poświęconą seminarium stronę. Znajdziecie tam między innymi nagranie skierowanego do uczestników seminarium zaproszenia od Mike'a Boswortha. Na szczęście po angielsku, bez tłumaczenia.
Integracja marketingu i sprzedaży szansą na zwiększenie przychodów
seminarium odbyło się 4 grudnia w Warszawie
w siedzibie Business Center Club
Mike Bosworth przedstawił nowe podejście do sprzedaży, mowa byla między innymi o:
1. jak sprzedawać "above the line" w B2B (do decydentów)
2. jak zainicjować proces zakupowy u klientów, którzy nie rozważali zakupu ("the hook"), zwiększyć skuteczność budowania pipeline i adekwatność prognoz sprzedażowych
3. jak skutecznie zintegrować działania marketingu i sprzedaży w zakresie generowania nowego biznesu
4. jak wykorzystać storytelling i empatyczne słuchanie w rozmowie z klientem
5. o budowaniu relacji i zaufania na pierwszych etapach cyklu sprzedażowego
Oprócz trzygodzinnej prezentacji Mike'a Boswortha w programie były dwa interesujące case'y biznesowe: firmy MITEL (WES Durow, USA) oraz Raiffeisen Bank (Radosław Drzewiecki LEANPASSION). A finał to inspirująca prezentacja Pawła Fortuny - psychologa sprzedaży.
więcej: http://konferencja.storyseekers.pl