administrator
30 marca

Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2016
zaproszenie na prezentację raportu

To będzie 15, jubileuszowy zatem raport przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, bardzo zasłużone dla propagowania jego zasad w Polsce. Najważniejszą częścią raportu jest to, co znalazło się w podtytule. Czyli jak w praktyce radzą sobie z tym firmy, które chcą być społecznie odpowiedzialne. 


więcej

  www.odpowiedzialnybiznes.pl/raport2016

 

 

Przez długi czas było to domeną zagranicznych, zwykle wielkich firm, które wdrożyły to kiedyś u siebie i postanowiły przenieść te praktyki także na nasz grunt. U nas traktowano to wręcz jako obcą modę, mimo zapisu w konstytucji, który mówił o społecznej gospodarce rynkowej. Na Zachodzie wiara w to, że same twarde łokcie w biznesie wystarczą już przeminęła, u nas traktowano to jako istotę kapitalizmu. Z wolna i my daliśmy się przekonać, choć zostało po tym pewne zamieszanie związane ze słownictwem. Ciągle jeszcze ma tu zastosowanie angielski skrót CSR, od Corporate Social Responsibility (dosłownie: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw). I ciągle miesza nam się to z akcjami charytatywnymi, choć nie całkiem o to chodzi. Bądź z czystym marketingiem. Z działalnością charytatywną mieszać nam się nie powinno, bo powinno mieć to związek z tym, co jako przedsiębiorcy robimy. Dobre warunki pracy, czysta produkcja, dobre stosunki ze społecznością lokalną. I oczywiście (zawsze!) uczciwość w stosunkach z klientami i kontrahentami. Organizacja loterii charytatywnej na jakiś zbożny cel godna jest pochwały, ale nie o to tu chodzi. Zasady społecznej odpowiedzialności biznesu powinniśmy realizować jako przedsiębiorcy. I może nam się to opłacić! To dobry wizerunek firmy. Ale korzyści mogą być znacznie większe niż tylko te wizerunkowe!

 

Dlatego warto poznać to na przykładach. I dlatego już z góry mogę polecić lekturę tego raportu. W tym roku sposób ich prezentacji będzie szczególny, bo powiązany z 17 Celami Zrównoważonego Rozwoju przyjętymi w zeszłym roku przez ONZ w miejsce dotychczasowych celów milenijnych. Będzie to też tematem dwóch paneli dyskusyjnych podczas konferencji towarzyszącej prezentacji raportu. Tradycyjnie już wręczone zostaną Pióra odpowiedzialności, dla najlepszych dziennikarzy specjalizujących się w tej tematyce. Jesteśmy oczywiście zaproszeni do udziału w tej konferencji. Organizatorzy liczą, że zarażą nas swoją ideą. A wbrew temu, co często myślimy, nie jest to domena wyłącznie wielkich koncernów, które mają specjalnych pełnomocników, a nawet dział się tym zajmujący. To jest coś, co mogą, wręcz powinny wdrażać także średnie, a nawet całkiem małe firmy. Dlatego warto sięgnąć do raportu. I porozmawiać o tym, do czego ta konferencja będzie okazją. 

 

więcej

 

czwartek 30 marca, godzina 9.30 – 13.00

Centrum Kreatywności Targowa, ul. Targowa 56

gdzie to jest

 

Udział w konferencji jest bezpłatny, zgłoszenia przez formularz online na poświęconej jej stronie.

 

Poznaj Cele Zrównoważonego Rozwoju !

Poznaj Cele Zrównoważonego Rozwoju !

 


Magazyn przedsiębiorcy