administrator
od 1 marca do końca 2026

Ruszyła kampania „AI dla lepszej pracy”
patronat medialny

Rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji, czyli od angielskiego skrótu AI, już teraz zmienia oblicze współczesnego rynku pracy. Choć AI przynosi ogromne możliwości rozwoju, wielu pracowników obawia się jej wpływu na swoją karierę. W odpowiedzi na te wyzwania powstała kampania „AI dla lepszej pracy”, której celem jest wsparcie osób z różnych branż i organizacji, obawiających się negatywnych skutków technologicznego postępu. Objęliśmy tę kampanię naszym patronatem medialnym.


Cel kampanii


Kampania, która trwa od 1 marca tego roku końca przyszłego, skupia się na budowaniu świadomości na temat sztucznej inteligencji. W jej ramach uczestnicy mają szansę dowiedzieć się, jak AI może być narzędziem wspierającym rozwój zawodowy, a nie zagrożeniem. Poprzez webinary organizatorzy pomagają zrozumieć, w jaki sposób nowe technologie można wykorzystać do podnoszenia kwalifikacji i rozwijania swojej kariery.


Obawy i wyzwania


Z badań EY „AI Anxiety in Business” przeprowadzonych w 2023 roku wynika, że aż 71% pracowników w USA odczuwa lęk związany z wpływem AI na ich sytuację zawodową. Do najczęstszych obaw należą: możliwość utraty pracy, obniżenie wynagrodzenia, utrata szansy na awans. Aby przeciwdziałać tym obawom, kampania ma pokazać, że rozwój technologii otwiera nowe możliwości zawodowe, a lęk może być przekształcony w pozytywne podejście do zmieniającego się rynku pracy.


Nowe możliwości zawodowe

 

AI stworzyła zapotrzebowanie na zupełnie nowe zawody, takie jak: ekspert ds. algorytmów AI, programista AI, specjalista ds. rozwoju sztucznej inteligencji, specjalista ds. technicznych call center związanych z AI. W kampanii podkreśla się, że rozwój AI nie oznacza jedynie końca tradycyjnych zawodów, ale też początek wielu nowych specjalizacji, które mogą stać się źródłem satysfakcjonującej kariery.


Webinary o sztucznej inteligencji


Dzięki kampanii „AI dla lepszej pracy” pracownicy uzyskają możliwość zdobycia wiedzy, która pomoże im lepiej odnaleźć się w zmieniającym się świecie pod wpływem technologii. Planowane są bezpłatne webinary dla pracowników, do których należą między innymi:


  • Gdy technologia budzi lęk – jak sobie z tym radzić, by nie zostać w tyle?
  • Pracuj efektywniej. Wzrost osobistej produktywności z AI
  • Planowanie swojego rozwoju zawodowego z AI
  • Bezpieczeństwo w cyfrowym świecie

 

Informacje o wymienionych wyżej wydarzeniach znajdziecie się na stronie organizatora kampanii, Fundacji Nowe Umiejętności Cyfrowe:

 

www.noweumiejetnoscicyfrowe.pl

 

Czy AI jest zagrożeniem czy szansą? Kampania „AI dla lepszej pracy” ma pokazać, że przyszłość należy do tych, którzy potrafią wykorzystać możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja.

 

 


Magazyn przedsiębiorcy