administrator
24 lutego

Public relations dla małych i średnich firm
rusza polecany przez nas cykl bezpłatnych szkoleń

Często uważamy, że PR to coś, czym mogą posługiwać się tylko wielkie firmy. I politycy, którzy działaniom z dziedziny PR poświęcają chyba nawet zbyt wiele czasu. Ale to nieprawda, że PR nie mogą posługiwać się i te mniejsze. Mogą, a nawet powinny. Mówił o tym podczas konferencji w pałacu Chodkiewiczów prezes Związku Rzemiosła Polskiego Jerzy Bartnik. I temu właśnie służyć ma cykl szkoleń zorganizowany przez związek, do udziału w którym również nas zaprasza. Przeznaczonych dla właścicieli oraz kadry kierowniczej małych i średnich firm. Są one dzięki wsparciu uzyskanemu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego bezpłatne.


Małe i średnie firmy (nie mówiąc o tych mikro) boją się angażować w takie działania, bo wynajęcie profesjonalnej agencji tym się zajmującej sporo kosztuje. A dotarcie do dziennikarzy telewizji, radia czy wielkonakładowej prasy wydaje się praktycznie niemożliwe. Ale już w przypadku mediów lokalnych tak nie jest. Do tego PR to nie tylko współpraca z mediami. To także komunikacja wewnątrz firmy. Od tego zresztą prezes Jerzy Bartnik zaczął swoje wystąpienie, że czasy, gdy szef zawsze wiedział lepiej już się skończyły. Umiejętne wykorzystanie wiedzy pracowników może być kluczem do sukcesu firmy. Dodajmy jeszcze, że pracownicy to najlepsi ambasadorowie firmy. To też trzeba umieć wykorzystać. A bywa, że sięgnięcia po narzędzia z zakresu PR po prostu nie da się uniknąć. Dzieje się tak w sytuacjach kryzysowych, różnych trudności, tych zawinionych i tych przez nas niezawinionych. Od tego, czy będziemy umieli przekonać klientów i kooperantów, że nasza firma sobie z nimi poradzi, może zależeć jej przetrwanie. W praktyce nie tak rzadko sięgamy sami do tych narzędzi bez świadomości, że to one i bywa, że niestety niezbyt umiejętnie. Szkolenia mają nam dać właśnie tą umiejętność. Są trzydniowe i dość intensywne. I mają do tego formę nie statycznego wykładu, a warsztatów. To oczywiście jednak czas w sumie krótki i dlatego trzeba było dokonać pewnego wyboru. Skoncentrować się na sprawach, które uznano za najważniejsze. Obejmą więc oczywiście kontakty z mediami ale też brzydko nam się kojarzący (czy na pewno słusznie?) lobbing, PR produktowy – kojarzący się pewnie podobnie (i znów wypada zadać pytanie, czy słusznie) oraz wspomnianą tu już jako bardzo ważny element komunikację wewnątrz firmy. Nie pominięto też działań w sytuacjach kryzysowych. To, by właściciele i osoby z kierownictwa firmy wiedziały jak w takich sytuacjach postępować jest bowiem bardzo ważne. Tu po prostu często jest zbyt mało czasu, by sięgnąć po pomoc fachowców z zewnątrz. Musimy reagować sami. Trzydniowe szkolenia (łącznie 26) zostaną zorganizowane we wszystkich ośrodkach Związku Rzemiosła Polskiego w kraju. W każdym ze względu na ich warsztatową formę wziąć może do 20 uczestników. Pierwsze odbędzie się już w połowie marca, a ostatnie w kwietniu przyszłego roku. Nie obowiązuje tu żadna rejonizacja, a organizatorzy zapewniają uczestnikom bezpłatny nocleg (i do pewnego limitu też zwrot kosztu dojazdu), mamy tu więc sporą swobodę w zakresie wyboru. Z samym zgłoszeniem jednak warto się pospieszyć, jednym z kryteriów jego przyjęcia będzie bowiem kolejność.

 

 


Public Relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP

 

strona projektu: http://www.pr4msp.pl

 

 

 
warunki uczestnictwa

 

Jeśli chcemy wziąć udział w szkoleniu, należy przesłać organizatorom wypełnioną deklarację zgłoszeniową, a także oświadczenie o zgodzie na przetwarzania naszych danych osobowych i oświadczenie czy, a jeśli tak, w jakiej wysokości nasza firma wykorzystała pomoc de minimis w ciągu ostatnich trzech lat. Deklarację i pierwsze oświadczenie podpisuje kandydat. Oświadczenie w sprawie pomocy de minimis właściciel bądź osoba upoważniona do tego w statucie spółki. Informacją o tym, czy z takiej pomocy korzystaliśmy i jeśli tak, to ile ona wyniosła, dysponować będzie na pewno księgowość. Samo szkolenie, dodajmy to od razu, uszczupli zaś nasz trzyletni limit nałożony na tę pomoc w stopniu zupełnie nieznacznym.

 

deklaracja i oświadczenia  (kliknij, aby pobrać)

 

Kandydat zobowiązany jest także wypełnić ankietę, pozwalająca organizatorom określić jego stosunek i wiedzę na temat PR, a także poznać jego oczekiwania. Jest ona do pobrania poniżej, a wypełniona należy wysłać razem z deklaracją i tamtymi oświadczeniami.

 

ankieta kandydata  (kliknij, aby pobrać)



Wypełnione dokumenty można następnie po prostu zeskanować i przesłać na adres biuro@pr4msp.pl, ewentualnie faxem na numer 22 50 44 274 bądź pocztą na adres biura projektu.

 

 

Warto też zajrzeć do regulaminu szkoleń, który jest do pobrania poniżej.

 

regulamin szkoleń  (kliknij, aby pobrać)

 

 

Przypominamy jeszcze, że szkolenia są przeznaczone dla właścicieli i członków kierownictwa małych i średnich firm. Tych, którzy mają wątpliwości, czy ich firmy mieszczą się w tej kategorii odsyłamy na stronę Polskiej Agencji Przedsiębiorczości, gdzie odpowiednie kryteria są wyłożone w przystępny sposób. Są one oparte na wytycznych Unii Europejskiej, a więc tych tu obowiązujących.

 

Kryteria przynależności do MŚP: http://kwalifikator.een.org.pl

Magazyn przedsiębiorcy