administrator
28 lipca

Festiwal Inspiracji – czyli szwedzki stół dobrych idei
klub partnerem społecznościowym festiwalu

Miał to być festiwal inspiracji i zgodnie z zapowiedzią był. Zorganizowany przez Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców w Polsce był nim nie tylko w tym sensie, że zachęcił do korzystania z ich usług (choć to chyba też). Dość, że nie zadowolonych, a wzięło w nim udział ponad dwustu uczestników, wypełniając mimo wakacyjnej przecież pory salę audytorium Biblioteki Narodowej. Wielu z nich przyjechało spoza Warszawy. Byliśmy partnerem społecznościowym tego wydarzenia.


Do udziału w festiwalu namówił nas jego prezes, Grzegorz Turniak i tu musimy mu podziękować, że to zrobił. Bo było warto. Zacznijmy może od samego stowarzyszenia, zrzesza ono zgodnie z nazwą mówców ale nie takich mówców, którzy występują na wiecach, nie polityków (choć wśród nich dobrzy mówcy też się oczywiście zdarzają), ba, w ogóle nie mówią o polityce. I o polityce nic nie było. Mówili o biznesie. Określenie mówca biznesowy nie brzmi może najzręczniej ale nie znanym lepszego określenia, więc pozostańmy przy nim. Na festiwal złożyły się wystąpienia tych, którzy potrafią mówić o biznesie, a nie na przykład o kulturze czy polityce, a to jednak szczególna umiejętność. I trochę rzadsza. Mowa była też o życiu, po co to w ogóle robimy, o odwadze, aby stawiać sobie w życiu cele. Temu było poświęcone wystąpienie Jacka Walkiewicza i to właśnie ono zapadło w wielu w pamięć najbardziej i nie tylko dlatego, że wystąpił jako pierwszy. Że aby osiągnąć cele (nie tylko w biznesie zresztą), trzeba mieć marzenia. I odwagę, by je realizować. Niekoniecznie, a może najlepiej, by tym celem nie był sukces w biznesie. Nie chodzi o to, by popaść w pracoholizm. I nie pieniądze, nawet na pewno nie pieniądze, bo one mogą być kluczem do realizacji naszych marzeń ale ni celem samym w sobie. Po nim wystąpił Grzegorz Turniak, jego wystąpienie z kolei było poświęcone networkingowi. O co tu chodzi, po co? Znów inspirujące ale jeśli idzie o ten temat było też sporo praktyki. Czas pomiędzy wystąpieniami, wszystkie przerwy, a także czas przed rozpoczęciem konferencji poświęcone były właśnie nawiązywaniu kontaktów i każdy wyszedł z mniejsza lub większą garścią wizytówek. Zwłaszcza, że gospodarze często pomagali w przełamywaniu pierwszych lodów, w nawiązaniu rozmowy. Robert Jasiński mówił o fenomenie przywództwa, o próbach jego definicji i zadał arcyciekawe tu pytanie, kto czuje się przywódcą. I większość rak poszła w górę. To oczywiście odbiega od tak zwanej średniej, mówi nam tylko o tym, kto na spotkanie przyszedł. Było o zmianie, jako esencji współczesnych czasów, czymś, za czym musimy nadążyć – mówił o tym Marek Skała.  Interaktywności w sprzedaży, o tym, jak wiele zmienił i już na trwałe Internet. I to nie koniec tych zmian. Czy umiemy wyciągnąć z tego wnioski? O tym mówił Marcin Maj. O także o tym, jak przygotowywać wystąpienia i jak on sam się tego nauczył. Marek Kowalczyk natomiast przekonał nas, byśmy nie przesadzali z wielozadaniowością. Nieźle sprawdza się to może w przypadku komputerów ale czy na pewno u ludzi. Test był bardzo prosty. Mamy jeszcze ta kartkę. Wypisać dziesięć cyfr arabskich od 1 do 10, dziesięć pierwszych liter alfabetu i dziesięć cyfr rzymskich w odwrotnej kolejności, od X do I. Bardzo proste? Tak. Ale zróbcie to tak, najpierw zapiszcie cyfrę arabską, potem literę alfabetu, potem cyfrze rzymską i tak dalej. To jest wielozadaniowość. A potem zapiszcie same cyfry arabskie, same litery alfabetu i same cyfry rzymskie. Wielozadaniowość zdecydowanie przegrywa, jeśli idzie o wydajność pracy z robieniem wszystkiego po kolei. Całkiem tej wielozadaniowości nie unikniemy ale powinniśmy mieć świadomość, że pogarsza ona wyniki naszej pracy i lepiej – jeśli mamy parę spraw do wykonania – część z nich odłożyć na później. I podobnie postępować, gdy zlecamy zadania innym. Dariusz Milczarek zrobił nam z kolei kawał, dokładnie opisał proces sprzedaży, zilustrował to też zabawnym filmem – i gdy już wszyscy zgodzili się z tym, że doskonale sami to znają – w tym momencie zakończył. Zostaliśmy z diagnozą problemu ale bez rozwiązania. Był też panel dyskusyjny. W roli prowadzącego tak panel dyskusyjny, jak i całe spotkanie świetnie spisał się Wiesław Bełz. I na koniec podsumowanie Grzegorza Turniaka. Mówił on o tym, co naukowcy nazywają kapitałem społecznym. Można opisać to też prościej (tych sposobów opisu jest zresztą co najmniej parę) – jako brak wzajemnego zaufania. Nie ufamy sobie nawzajem i to nas różni od państw od nas wyżej rozwiniętych, bogatszych. To, że są bogatsi, zawdzięczają wielu różnym czynnikom ale też… temu. Akurat tam, gdzie poprawa nie wymaga inwestycji mierzonych w euro, dolarach czy złotych, tam wypadamy wręcz najgorzej. I coś z tym musimy zrobić, bo stracimy jako kraj swoją szansę. Jak chcą niektórzy, chciwość jest dobra ale to nie wystarczy. Była jeszcze loteria wizytówkowa (czyli z  automatu wzięli w niej udział wszyscy uczestnicy). Z nagrodami oczywiście, były nią różne publikacje książkowe, autorstwa tych, których wystąpień właśnie wysłuchaliśmy. I zapowiedź kolejnego spotkania, być może jeszcze w tym roku. Chyba potrzebnego, skoro jak już to wyżej pisaliśmy, w tym, pomimo, iż był to środek sezonu urlopowego wzięło udział ponad dwustu uczestników i to z całej Polski. Na pewno nie był to stracony dzień.     

 


mówcy i tematy ich wystąpień:

 

 

Jacek Walkiewicz – „Odwaga”

 

Jacek Walkiewicz – od 1993 roku autor i prowadzący wielu programów szkoleniowych, realizowanych dla około 171 firm i korporacji. W jego wykładach i szkoleniach wzięło udział około 30000 słuchaczy. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (1987). W latach 1990-2003 tworzył i zarządzał działem reklamy Gazety Wyborczej. Od 2003 roku aktywnie działający na rynku szkoleń. Autor wielu artykułów i wystąpień na temat: „zarządzania przez cele w działach sprzedaży” oraz „ukrytych technik perswazji”. Wydał dwukasetowy program audio: „ Ukryta perswazja czyli techniki wywierania wpływu w partnerskiej sprzedaży”. Przygotowywał i prowadził wiele projektów szkoleniowych z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i prezentacji oraz technik zarządzania działami handlowymi. Od 8 lat specjalizuje się w szkoleniach rozwoju umiejętności osobistych i zawodowych dla menedżerów i handlowców. Okazjonalnie prowadzi wykłady dla studentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie i dla Koła Psychologii SGH w Warszawie. Często jest gościem w radiowych programach prowadzonych przez Grażynę Dobroń a dotykających ważnych problemów społeczno-psychologicznych. Swoją wiedzę czerpie z własnych doświadczeń osobistych i zawodowych, z udziału w szkoleniach i konferencjach oraz z cyklicznych podróży odbywanych w różne zakątki świata.

 

 

Grzegorz Turniak – „Networking w erze Facebook’a"

 

Grzegorz Turniak – niestrudzony orędownik wartościowych idei: networkingu, zarządzania talentami, karierą i czasem. Od lutego 2006 jest Prezesem firmy BNI Polska. Pełnił również funkcję konsultanta PR Central & Eastern Europe w serwisu Jobpilot / Monster. Założył i prowadził z partnerami takie organizacje jak The Top Careers Club i Family Business Evergreen. Poprzednio w swojej karierze piastował m.in. funkcje Prezesa jobpilot Polska, HR Sector Sales Manager - SAP Polska, Managing Director - Neumann Management Institute, Dyrektora Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej, certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio ), nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College), oraz certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek Zarządu PSZK i Prezes Stowarzyszenia Profesjonalych Mówców w Polsce. Grzegorz jest współautorem książek "Alchemia Kariery" i "Profesjonalny networking czyli kontakty które procentują".

 

 

Robert Jasiński – „Świadome Przywództwo”

 

Robert Jasiński – mówca inspiracyjno-motywacyjny /członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce/, zawodowy coach (ICC), trener rozwoju umiejętności osobistych, certyfikowany Trener NLP i trener biznesu. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Biznesu National Louis University w Nowym Sączu. Ma za sobą ponad 10 letnie doświadczenie korporacyjne (od 97’) w obszarach sprzedaży, zarządzania i szkoleń – między innymi w Polskiej Telefonii Cyfrowej i Polpharma BH. W swojej pracy opiera się na osobistym doświadczeniu i intuicji, popartymi licznymi szkoleniami. Specjalizuje się w pracy z managerami wysokiego i średniego szczebla, prywatnymi przedsiębiorcami oraz gwiazdami polskiego show-biznesu. Prowadzi coaching indywidualny, treningi indywidualne i grupowe. W wystąpieniach wykorzystuje praktyczną wiedzę i umiejętności z obszarów biznesowych oraz neurolingwistycznego programowania. Obszary specjalizacji zawodowej: świadome przywództwo, komunikacja zorientowana na rezultaty, wywieranie wpływu i perswazja, efektywność osobista w biznesie, filozofia sprzedaży i obsługi klienta. Więcej informacji na www.robertjasinski.pl

 

 

Marek Skała – „Zmiana"

 

Marek Skała - Właściciel firmy i trener z 19-letnią praktyką; doktorat z zakresu HR. Prowadzi szkolenia i projekty szkoleniowe dla firm. Zakres: negocjacje, komunikacja, PR, przywództwo, techniki kontaktu z rynkiem, przywództwo. Członkostwo w ICF, Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców w Polsce. Już w 1993 roku uruchamiał i przez 6 lat współprowadziłem pierwsze polskie Studia Public Relations w Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Prowadzi gościnnie zajęcia z PR na kilku uczelniach w kraju (WSE im. J.Tischnera, UJ, UŚ, AE w Katowicach, AE w Krakowie, WSNS w Warszawie); był ekspertem Rozmów w Toku i Superwizjera w TVN. Nominacje do nagród Człowieka Roku polskiego PR w 2007 i 2008 oraz do nagrody PROTONY 2008, za edukację w zakresie PR. Jest dziennikarzem (Nagroda Ostrego Piora BCC 2006), członkiem Towarzystwa Hipnozy Terapeutycznej i Badań nad Hipnozą, nurkiem i przewodnikiem górskim. Autor bestsellera „Psychologia zmiany”.

 

 

Paula Wąsowska - "Innowacje"

 

Paula Wąsowska - jest absolwentką Canadian Executive MBA University of Montreal, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles oraz Protocol School of Washington (w zakresie protokołu dyplomatycznego i etykiety biznesowej). Doświadczony wykładowca i trener. Jest ekspertem w dziedzinach związanych z internetem, a także rozwojem gospodarczym, innowacyjnością, handlem elektronicznym (e-commerce) oraz CSR. Współzałożycielka Internet Technologies Polska, związana obecnie z firmą Cisco Systems. Członek rad nadzorczych firm i instytucji pozarządowych, wiceprezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce, certyfikowana jako Master NLP.

 

 

Jacek Rozenek - "Słowo honoru" - z sensem o tym co bez sensu

 

Jacek Rozenek - osobisty trener i coach najtęższych głów biznesu. Specjalista z dziedziny przywództwa, rozwoju osobistego i prezentacji. Instruktor II st. Wschodnich Sztuk Walki. Prowadzi szkolenia i coaching z zakresu przywództwa, technik komunikacyjnych, rozwoju osobistego i zaawansowanych technik zarządzania wrażeniem w relacjach biznesowych. Coach najwyższej kadry menedżerskiej takich firm jak Deutsche Bank, BPH, Narodowy Bank Polski, Pekao S.A., Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers, Panasonic, AXA... Wykładał w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Stworzył program szkolenia i coachingu dla kadry menedżerskiej wielu firm. W swojej karierze przeszedł wszystkie szczeble zarządzania – od specjalisty do dyrektora generalnego. Specjalizuje się w projektowaniu procesów biznesowych podnoszących efektywność organizacji. Reżyser dubbingu, współpracował z 20Th' Century Fox w Los Angeles i Lucas Film w San Francisco, aktor teatralny ( T. Współczesny i T. Prezentacje ), telewizyjny ( "Samo Życie", "Złotopolscy", "Klan", "Na dobre i na złe", "Pensjonat pod Różą"... i filmowy "Rozdroże café", "Chopin pragnienie miłości", "Popiełuszko", "Generał Nil" )

 

 

Lucyna Wiskowska - "Serce w biznesie"

 

Lucyna Wiskowska jest założycielką Instytutu Lidera, executive coachem, trenerem i konsultantem rozwoju przywództwa z wieloletnim doświadczeniem biznesowym na stanowiskach menadżerskich. Pracuje z liderami i zespołami w organizacjach nad rozwojem ich potencjału i osobowości przywódczych. Jest pomysłodawczynią oraz organizatorką LIDERIADY – I Konferencji Autentycznego Przywództwa w Polsce. Propaguje ideę „biznesu z sercem” i wdraża ją w programach rozwojowych dla liderów. Jest członkiem założycielem ICF Polska, ma ukończone kilka szkół coachingowych (ICC, CTI, TCI oraz CoachWise), obecnie współpracuje jako trener ze szkołą CoachWise. W swojej pracy koncentruje się na odkrywaniu autentycznego potencjału lidera, który jest unikalny dla każdej osoby a nie tylko kształceniu uniwersalnych umiejętności przywódczych. Przywykliśmy traktować naszą pracę racjonalnie i logicznie. Idąc do pracy serce zostawiamy w domu – jakby było zarezerwowane tylko dla najbliższych. A tymczasem badania potwierdzają, że trwałą skuteczność zyskujemy dopiero wtedy, gdy nasz umysł współpracuje z naszym sercem. Jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę? Autentyczni liderzy korzystają zarówno z serca jak i umysłu. Podczas tego wystąpienia uczestnicy poszukają małej cząstki lidera w sobie. I każdy coś znajdzie…

 

 

Dariusz Milczarek - "Innowacja w sprzedaży"

 

Zorientowany biznesowo trener, konsultant i coach zajmujący się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w szeroko rozumianym rozwoju sił sprzedażowych na poziomie strategicznym i operacyjnym. Prowadzi indywidualne treningi przygotowujące do wystąpień publicznych. Wykładowca współpracujący z SGH i Uniwersytetem Warszawskim, prelegent na wielu konferencjach i panelach dyskusyjnych. Związany z rynkiem szkoleń od 1995 roku. Współtwórca i wieloletni akcjonariusz House of Skills; od 2007 Managing Partner Sandler Training Polska (Master Franchisee Sandler Systems, Inc. na terytorium Europy Centralnej). Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce i Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Realizator wielu programów szkoleniowych dla polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji. Prywatnie pasjonat nurkowania i badmintona.

 

 

Magazyn przedsiębiorcy
galeria zdjęć