China Expo Poland 2012
klub znów patronem targów
China Expo odbędzie się w Warszawie po raz drugi i po raz drugi obejmujemy nad tym wydarzeniem patronat. Pierwsze Expo było największym wydarzeniem tego typu w Polsce w zeszłym roku i chyba nawet w ogóle. Ze względu na rangę stosunków gospodarczych z Chinami to powinno przynajmniej powtórzyć sukces tamtego. Tak, jak w zeszłym roku Expo odbędzie się w warszawskim Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska na Marsa.
O sukcesie zeszłorocznego Expo świadczyła o tym nie tylko liczba wystawców z Chin (przeszło dwustu) ale przede wszystkim zainteresowanie jakie wywołało. Trudno zapomnieć obraz przepełnionej sali podczas seminarium poświęconego temu, jak importować z Chin. To nieczęsty obrazek. A zwłaszcza lasu rąk, który podniósł się, gdy opadło pytanie, kto był w Chinach. Jeśli bowiem poważnie myślimy o współpracy z chińskimi partnerami, to bezpośredni kontakt jest tu bardzo pożądany. Okazją do takich kontaktów są oczywiście także takie wydarzenia, jak China Expo. Trochę gorzej (a nawet dużo, dużo gorzej) to wygląda jeśli idzie o eksport z Polski do Chin ale tu nasza sytuacja jest taka sama jak innych rozwiniętych krajów. I szybko przełomu tu nie należy oczekiwać. Tak, jak i raczej nie będziemy wielkim inwestorem na rynku chińskim ale tu już sama różnica wielkości obu krajów o tym decyduje. A do tego Polska to wciąż i bardzo dobrze, kraj na dorobku. Ale nawet import odbywa się tu zazwyczaj we współpracy z polskimi partnerami, Chińczycy wcale nie usiłują ich wyeliminować. Pojawiają się też i pojawiać się będą coraz częściej chińskie firmy tu inwestujące. I one tez poszukują polskich partnerów. Chińczycy są więc dla nas i konkurencja, i zarazem pożądanym partnerem dla polskiego biznesu. O konkurencji może tu zmilczmy, targi nie są bowiem miejscem żadnej konfrontacji. Mają być i jesteśmy przekonani, że będą, miejscem nawiązywania współpracy. W wielu dziedzinach. Długa wyliczanka branż, których obecności możemy się na targach spodziewać na pewno nie jest i tak pełna (zabrakło wśród niej firm z branży spożywczej choćby). To oczywiście okazja do współpracy także dla nas i dla naszych firm. I dlatego, choć targi odbędą się dopiero we wrześniu, warto już teraz zarezerwować sobie na to czas w kalendarzu i zarejestrować się jako gość. Nie gość, a potencjalny partner. Dokonując rejestracji warto zaznaczyć, które dziedziny nas interesują w sposób szczególny. Ułatwi to organizatorom aranżację spotkań. Można też zgłosić (i od razu dodajmy, że warto) w organizowanych podczas Expo seminariach.
strona China Expo: http://www.china-expo.pl
czwartek 20 - sobota 22 września, godzina 10.00 – 17.00
Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska, ul. Marsa 56c
http://www.china-expo.pl/dojazd-do-centrum-mt-polska
Wejście na targi jest bezpłatne (dotyczy to też udziału w seminariach). Warunkiem jest rejestracja, można jej dokonać na miejscu ale zaoszczędzimy sporo czasu, korzystając z formularza on-line na stronie targów.
Organizatorami targów Międzynarodowe Targi Polska, w którego obiekcie targi się odbędą oraz China Town Travel, chińskie biuro podróży. Jego obecność nie powinna nas dziwić. Jeśli bezpośrednie kontakty są tak ważne, to powinniśmy przecież Chiny odwiedzić.
Zajrzyjcie też do naszej relacji z poprzedniej edycji China Expo, którą zamieściliśmy na stronie.
China Expo 2011: http://www.kie.biz.pl/news/czytaj/500
I trochę o organizatorach targów:
MT Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowych w Polsce. Jest ono dostosowane do organizacji wszelkich targów, zjazdów, konferencji. A nawet bankietów, koncertów czy zawodów sportowych. Zastosowano w nim bezsłupową konstrukcję oraz szerokie bramy rozładunkowe i specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych, co umożliwia pełną swobodę przy ich adaptacji na potrzeby różnych wydarzeń. Hala jest oczywiście klimatyzowana, posiada też własne nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ulicy Marsa to obiekt (może trochę statystyki) o powierzchni 15 200 m2, z czego 10 000 m2 stanowi hala wystawiennicza. Firma powstała w 1993 roku i pierwotnie sama zajmowała się organizacją targów. Od 2008 MT Polska jest operatorem centrum targowego przy ul. Marsa 56c i obecnie jest to podstawowy obszar jej działalności.
China Town Travel to biuro podróży powstałe w 2007 roku. Zorganizowało już wiele wyjazdów turystycznych, biznesowych oraz tak zwanych incentive do Chin dla firm oraz osób indywidualnych. W zakresie turystyki przyjazdowej zajmuje się kompleksową obsługą grup i osób indywidualnych przybywających z Chin do Polski w celach tak turystycznych, jak i biznesowych. Jako współorganizator targów China Expo Poland zajmuje się wyszukiwaniem wystawców na terenie Chin, ich rejestracją, a także przygotowuje program pobytu wystawców przyjeżdżających do Warszawy, zapewniając ich kompleksową obsługę.