administrator
9 września

Nowe technologie konferencyjne
na Stadionie Narodowym (patronat)

Może budzić zdziwienie, dlaczego poświęcone im spotkanie zorganizowano na Stadionie Narodowym, a tak naprawdę nie powinno. Codzienność Stadionu Narodowego nie odbiega aż tak bardzo od codzienności innych wielkich stadionów. Trybuny zapełniają się tam wcale nie o wiele częściej, a prawdziwe życie toczy się na co dzień pod trybunami. Na Stadionie Narodowym jest tam między innymi jedno z najnowocześniejszych w Warszawie centrów konferencyjnych. 


Dotykowa interaktywna tablica ogłoszeniowaWciąż nie wszyscy o tym wiedzą, więc była to okazja, aby je zareklamować i oczywiście pokazać jego możliwości. Ale być na Stadionie Narodowym i go nie zobaczyć? Nie zasiąść na chwilę na trybunach, nie wejść na murawę? Zadbano i o to, a nawet zrobiono więcej. Zapaliły się umieszczone nad stadionem telebimy i uczestnicy spotkania mogli się na nich zobaczyć. Gdyby jeszcze można było kopnąć piłkę, można by się poczuć zupełnie jak Janusz Lewandowski.  Ale wróćmy do części roboczej spotkania, na którą złożyły się seminaria i prezentacje. Postęp w zakresie technologii jest spory i szybki, ale trudno tu dziś mówić o rewolucji. Albo inaczej, co dotyczy zresztą postępu w technice w ogóle, jest on tak szybki, że po prostu z ogłaszaniem kolejnych rewolucji nie nadążamy. Na przykład tablica ogłoszeniowa musi być elektroniczna i oczywiście interaktywna. I obsługiwana przez dotyk, który przecież nie tak dawno sam był rewolucją. Taką tablicę widzimy na zdjęciu obok, a gdyby je mocno powiększyć, zobaczyć by też można logo naszego magazynu. Oczywiście nie był to przypadek, wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym magazynu, jak również naszego klubu.

 

Konsekwencje cyfryzacji telewizji dla…Spośród różnych prezentacji moją uwagę zwróciła prezentacja Polsoundu. Rewolucja w postaci zastosowania bezprzewodowych mikrofonów dokonała się już jakiś czas temu i to już na salach konferencyjnych codzienność. Druga rewolucja dokonała się dopiero co, w lipcu wyłączono ostatnie analogowe nadajniki telewizyjne. Co ma jedno wspólnego z drugim? Telewizja cyfrowa ma tę przewagę nad analogową, że pozwala na odbiór znacznie większej ilości stacji, ale też pasma zajmowane dla jej sygnału w eterze są znacznie szersze. Widać to na zdjęciu, to te bordowe pasy, które zastąpiły niewidoczne tu właściwie na zdjęciu kreski sygnału analogowego. A to oznacza znacznie mniej miejsca dla reszty, w tym dla bezprzewodowych systemów mikrofonowych. Cyfryzacja telewizji wymusza więc cyfryzację także tu. Ale przyniesie też poprawę jakości dźwięku. A więc jednak rewolucja. Na tym samym zdjęciu widać w tle rozpiętą za oknami sali konferencyjnej siatkę. Tak wygląda od wewnątrz będąca znakiem firmowym Stadionu Narodowego biało-czerwona „plecionka” tworząca jego elewację. Nie jest to z tej strony widok szczególnie atrakcyjny, ale też organizatorzy konferencji nie są zwykle zachwyceni, gdy ich uczestnicy gapią się przez okno. W sumie więc ocena zależy tu od punktu widzenia.

 

Podczas spotkania wielokrotnie dokonywano też różnych głosowań, wykorzystując do tego smartfony. Wystarczy pobrać odpowiednią aplikację i nasz telefon zamieni się w urządzenie do głosowania. To też rewolucja, ale łatwo zgadnąć, że przyjmie się tak szybko, że nie zdążymy jej nawet ogłosić.

 

Sławomir Wróblewski z SKKPOstatnim wystąpieniem było wystąpienie Sławomira Wróblewskiego, wiceprezesa Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce”. Przedstawił on sytuację w branży, w której konkurencja robi się coraz ostrzejsza, bo jest coraz więcej obiektów, a nie rośnie popyt. A to wymusza profesjonalizację. Potrzebne jest odpowiednie profesjonalne wyposażenie obiektów, o czym była podczas spotkania mowa. I w nie mniejszym stopniu, a nawet może przede wszystkim, profesjonalna obsługa. Wielkie zmiany zachodzą też w marketingu, gdzie coraz większą rolę odgrywa Internet i media społecznościowe. To dwa z kilku wątków jego wystąpienia, będącego też niejako podsumowaniem spotkania.

 

Spotkanie zorganizowała na początku września firma NextGen Meetings we współpracy ze Stowarzyszeniem „Konferencje i Kongresy w Polsce" oraz Stadionem Narodowym. Wzięło w nim udział ponad ćwierć tysiąca uczestników.


NextGen SKKP Stadion Narodowy

 

 

Część prezentacji została zamieszczona na stronie organizatora i można je z niej pobrać, wystarczy skorzystać z tego linku (kliknij).

 

 


Magazyn przedsiębiorcy
galeria zdjęć