administrator
więcej na targach, 12 – 14 września

Jak bezpiecznie importować z Chin?
co warto wiedzieć

Podczas pierwszej edycji targów na tak zatytułowanym seminarium połączone sale konferencyjne były szczelnie zapełnione (niektórzy z uczestników nawet stali). Co ciekawsze, na pytanie, kto był w Chinach co trzeci z obecnych podniósł rękę, nie byli to więc sami nowicjusze, wprost przeciwnie, a jednak przyszli. Nie inaczej było rok później. Zamieszczony poniżej materiał tematu na pewno nie wyczerpuje, zawiera jednak sporo wskazówek.


China Expo Poland 2013Różnice kulturowe między Polakami a Chińczykami, odmienny system regulacji w obu krajach, a także dzieląca je odległość i związane z nią kwestie transportu – to kwestie, na jakie należy zwrócić uwagę decydując się na import z Państwa Środka. Wiedzę w tych tematach, która pozwoli bezpiecznie i z sukcesami współpracować z partnerami z Chin, będzie można zdobyć podczas konferencji organizowanych na Targach China Expo Poland 2013.


- Podczas targów eksperci przeprowadzą polskich przedsiębiorców przez proces współpracy importowej z Chińczykami. Przedstawią, jak krok po kroku nawiązać udane relacje z producentami z Państwa Środka, począwszy od znalezienia wiarygodnego partnera przez kwestie związane z płatnościami, aż po transport zamówień do Polski. Warto bowiem, by rodzimi przedsiębiorcy rozwijali swój biznes wspólnie z Chinami. Produkty z tego kraju cieszą się u nas dużym zainteresowaniem, a dodatkowo chińscy kontrahenci cały czas chętnie poszukują partnerów handlowych w Polsce – zauważa Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora China Expo Poland.

 

Od zrozumienia do współpracy
 

Pierwszym krokiem do udanej współpracy jest zrozumienie chińskiego partnera. W relacjach z kontrahentami z tego kraju bardzo ważną kwestią jest choćby przestrzeganie zasad hierarchii. Negocjacje w Chinach są prowadzone przez szefów delegacji, należy więc zadbać o to, by reprezentanci strony polskiej byli odpowiedni rangą do swoich chińskich rozmówców. Warto pamiętać, że Chińczycy bardzo cenią swoją godność, a nieprzestrzeganie etykiety w zakresie hierarchii może być uznane za próbę ich poniżenia. Ponadto, dalekowschodni partnerzy przykładają dużą wagę do osobistych relacji w interesach, a często ustalenia ustne są nawet bardziej istotne niż formalne dokumenty. O tych i innych kwestiach opowiadać będą eksperci podczas konferencji organizowanych na China Expo Poland. Ponadto, uczestnicy targów dowiedzą się również m.in. jak oceniać wiarygodność partnerów w Chinach, w jaki sposób rozliczać się w yuanie, czy przetransportować towary z Chin do Polski.

 

- Niewiedza czy ignorancja prowadzi do błędów, których konsekwencje budują często mylne wyobrażanie na temat prowadzenia interesów z Chińczykami.  W biznesie przykładają oni dużą wagę do zachowania pewnych społecznych konwenansów i budowania dobrych relacji, a mniejszą do respektowania przepisów i formalności. Tym bardziej ważne jest, aby zadbać o bezpieczeństwo transakcji, niekoniecznie polegając na opinii i sugestiach chińskiego kontrahenta. Importując z Chin warto wiedzieć, dlaczego nasz kontrahent zachowuje się w dany sposób, czego można się po nim spodziewać, jakie uwarunkowania mają wpływ na jego działanie i jak je rozumieć – wymienia Paulina Kiełbus-Jania z BigChina.pl, która na China Expo Poland poprowadzi jedno z eksperckich spotkań -„Bezpieczny import z Chin w 3 krokach”.  

­

 

Potencjał współpracy


Według wstępnych danych GUS wartość importu z Chin w pierwszym półroczu br. wzrosła o ponad 410 mln zł r/r i sięgnęła już 27,9 mld zł. Chińska Republika Ludowa była tym samym jednym z trzech rynków, z którego do Polski sprowadzono najwięcej towarów. W dalszym ciągu jest też potencjał do wzrostu w tym zakresie, bo firmy z Państwa Środka wciąż poszukują w Polsce partnerów. Na China Expo Poland 2013 przyjedzie ponad 200 chińskich wystawców, by prezentować swoje najnowsze produkty i zachęcać polskich przedsiębiorców do współpracy.

 

 - Chcemy poszukiwać możliwości biznesowych w Polsce, nawiązać nowe kontrakty i rozpocząć bliską współpracę z polskimi przedsiębiorcami. Niesie ona wiele korzyści dla polskich firm, bo pozwala na poszerzenie oferty importowanych towarów i odkrycie nowych produktów – wyjaśnia przedstawiciel firmy Zhejiang Jinhui Machine działającej w branży motoryzacyjnej.

 

III China Expo Poland odbędą się w dniach 12-14 września 2013 w nowoczesnym centrum MT Polska w Warszawie przy ul. Marsa 56c. Wydarzenie organizowane jest przez Międzynarodowe Targi Polska i China Town Travel. Patronami honorowymi tegorocznej edycji są: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich oraz Polski Związek Motorowy. Partnerem strategicznym wydarzenia zostały linie lotnicze Finnair, merytorycznym - Polska Izba Motoryzacji, a sponsorem – firma Klucz Mobile.

 

Więcej na temat programu eksperckich konferencji można znaleźć pod adresem www.chinaexpo.pl

 


Magazyn przedsiębiorcy