administrator
12 sierpnia poznamy wyniki pierwszego etapu konkursu

Przedsiębiorstwo Fair Play 2014
klub partnerem programu

To najpopularniejszy w Polsce program, w którym biorą udział przedsiębiorstwa i właściwie nie wymaga reklamy. Dzieje się tak, mimo że kryterium nie jest tu sukces gospodarczy, a tylko przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. To, czy używając terminologii pojawiającej się w nazwie programu: przedsiębiorstwo gra fair, postępuje rzetelnie wobec klientów, innych firm, z którymi współpracuje, a także własnych pracowników i wreszcie otoczenia. 


Bo to w praktyce to okazuje się najważniejsze, gdy przychodzi podjąć decyzję o współpracy. O to przede wszystkim pytamy wywiadownie gospodarcze lub próbujemy to sprawdzić na własną rękę. I nie miejmy złudzeń, my też jesteśmy sprawdzani. Certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest gwarancją, że te kryterium spełniamy i dlatego warto go mieć. 


W tym roku roku klub dołączył do grona partnerów tego programu, a magazyn przedsiębiorcy@eu jest jednym z ogólnopolskich partnerów medialnych.

 

Do 12 sierpnia poznamy wyniki pierwszego etapu konkursu. 

 

Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o programie Przedsiębiorstwo Fair Play

kliknij na baner, by dowiedzieć się więcej

 

 

Idea i założenia programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”


„Przedsiębiorstwo Fair Play” jest ogólnopolskim programem, w którym oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa, a nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość wyrobów. Program ten ma na celu promowanie etyki w działalności gospodarczej rozumianej jako właściwe zarządzanie relacjami z różnymi interesariuszami firmy, tj.: z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną i państwową. Ideą programu jest zachęcenie wszystkich firm w Polsce do zachowań etycznych i wprowadzenia stosownych zmian nie tylko w wewnętrznej organizacji pracy, ale także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne.

 

Program w liczbach…

 

Do ubiegłorocznej, XVI edycji programu zgłosiło się 455 firm z całej Polski, spośród których 436 przeszło dwustopniową weryfikację i spełniając wymagania regulaminowe, decyzją Kapituły Programu, uzyskało tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2013. 

 
Korzyści dla firm wynikające z udziału w programie:

 

Jak wskazują doświadczenia organizatorów a przede wszystkim laureatów programu, tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” stał się skutecznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Przedsiębiorstwa, które otrzymują ten certyfikat, dokumentują swoje rzetelne podejście do interesariuszy. Kontrahenci, wybierając firmy do współpracy o wiele częściej decydują się na wspólne przedsięwzięcia z przedsiębiorcami, którzy dają dużą gwarancję wywiązania się wobec nich z wszelkich zobowiązań. Tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play” stal się na tyle czytelny, że wspomaga również krajowe projekty biznesowe na całym świecie. Otrzymanie tytułu „Przedsiębiorstwo Fair Play” wspiera także budowanie zespołów pracowniczych, identyfikujących się z celami firmy, zespołów, na które przedsiębiorcy mogą liczyć także w trudnych chwilach. Udział w programie to również szeroka promocja firmy – więcej informacji o działaniach promocyjnych znajdą Państwo na stronie www.fairplay.pl w zakładce „korzyści dla firm.”

Zasady weryfikacji firm:

 

W programie mogą brać udział przedsiębiorstwa, które prowadziły działalność gospodarczą co najmniej przez cały rok poprzedzający edycję, w której biorą udział, posiadają siedzibę w Polsce oraz złożą deklarację udziału w określonym dla danej edycji terminie. Następnie firma poddawana jest dwustopniowej weryfikacji. W I etapie weryfikowane są informacje zawarte w ankietach, w których przedsiębiorcy szczegółowo prezentują swoją działalność, odpowiadając na szereg pytań dotyczących m.in. relacji z klientami, kontrahentami, pracownikami i społecznością lokalną. W II etapie odpowiednio przygotowani merytorycznie audytorzy przeprowadzają audyty certyfikacyjne w firmach. Dodatkowym elementem weryfikacji jest badanie klientów i kontrahentów firm. Suma przyznanych przez audytorów, klientów i kontrahentów ocen decyduje o rekomendacji przedsiębiorstwa do tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.

 

Organizatorzy programu

 

Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” organizowany jest przez „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

 


Magazyn przedsiębiorcy