administrator
4-6 września 2014

China Expo po raz czwarty w Warszawie
klub kolejny raz patronem targów

W obszernych, przypominających lotniczy hangar halach Centrum MT Polska przy ulicy Marsa w Warszawie stanęło ponad trzysta stoisk, a wielu wystawców dotarło tam prosto z Chin. Bo oczywiście na targach prezentowały się także firmy już tu obecne lub chcące na współpracy z chińskimi firmami skorzystać. 


China Expo Poland 2014- Polscy przedsiębiorcy stale rozglądają się za możliwościami rozwoju biznesu poza granicami kraju. Chiny to rynek wzbudzający duże zainteresowanie. Jednocześnie wiele osób nie wie, jak rozpocząć i prowadzić z sukcesem współpracę z firmami z Państwa Środka. Targi China Expo Poland to doskonałe miejsce, by bezpośrednio porozmawiać z chińskimi przedsiębiorcami, poznać warunki handlowe, a nawet podpisać pierwsze umowy. Wystawcy, jak co roku, zaprezentowali bogaty wybór produktów, a towarzyszące targom spotkania merytoryczne udzieliły cennych informacji, jak je sprowadzać do Polski, a także jak eksportować swoje towary do Chin – zaznacza Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów China Expo Poland.

 

Dobre, bo chińskie

 

Na takiej opinii, wystawcom towarów z Chin bardzo zależy, nie chcą konkurować samą ceną i już od paru przynajmniej lat, coraz częściej jest to faktem. Wymienianie oferty, jaka będzie zaprezentowana podczas targów jest trudne i nieco nawet nużące, Chiny to bowiem fabryka świata i wręcz trudno znaleźć asortyment, którego by to nie dotyczyło. Będzie to też widoczne w ofercie zaprezentowanej podczas targów. Były propozycje dla gospodarstw, m.in artykuły sanitarne, armatura, szafki łazienkowe, mozaika, ceramiczne dekoracje, pościel, kuchenne akcesoria czy zegary i stacje pogodowe. Nie zabrakło produktów dla ogrodu jak chociażby narzędzi, kosiarek do żywopłotów, glebogryzarek, a także pomp wodnych. Dostępne były też różnorodne narzędzia dla majsterkowiczów, w tym spawarki, piły łańcuchowe, generatory, kompresory, przyrządy tokarskie, śruby do kół, piasty czy nakrętki. Jeśli idzie o oświetlenie, na targach pojawiły się lampy energooszczędne, halogenowe, świetlówki, panele słoneczne lub przełączniki. Można było również zapoznać się z propozycjami różnorodnych tkanin, koronek oraz gotowej odzieży. Do Warszawy przyjechały także chińskie firmy handlujące biżuterią. Zaprezentowały się też firmy polskie i polsko-chińskie, które chcą na ożywieniu kontaktów, tak tych gospodarczych, jak i turystycznych skorzystać. Można było poznać ofertę m.in. szkół językowych, PLL LOT, LYCA Mobile oraz organizacji i firm wspierających współpracę polsko-chińską na tych polach. Ponadto wydarzeniu towarzyszył dział poświęcony aranżacji własnego lokum: Zdrowe Życie Zdrowy Dom - Warsaw Home Expo. Nie zabrakło propozycji zrobienia tego zgodnie z nieco kontrowersyjnymi z punktu widzenia zdrowego rozsądku zasadami feng-schui.

 

Konferencje i atrakcje

 

Prezentacja ofert wystawców to jednak nie jedyny, choć z pewnością najważniejszy punkt targów. Ciekawie wyglądała też część konferencyjna, co roku ciesząca się zresztą olbrzymim wręcz zainteresowaniem. Można było dowiedzieć się m.in. jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin, jak bezpiecznie importować z Chin, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach, a także rozmawiać i robić biznes z Azjatami.

 

- Na przestrzeni lat obserwujemy wzrost liczby polskich importerów i jest to zdecydowanie dobra wiadomość. Oznacza bowiem, że rodzime firmy otwierają się na rynki azjatyckie, w tym na dobrze już poznany rynek chiński. To też zasługa chińskich producentów, którzy dostrzegają wymagania europejskich konsumentów i potrafią sprostać rosnącym oczekiwaniom.  Decyzje zakupowe polskich importerów nie dają się łatwo prognozować, determinowane są bowiem  przez trendy konsumenckie, opłacalność produkcji oraz samego importu. Dla przykładu w ubiegłym roku sprowadzaliśmy bardzo dużo artykułów spożywczych oraz z branży budowlanej. W tym roku zdecydowanie więcej sprzętu medycznego i rozmaitych maszyn, niejednokrotnie bardzo zaawansowanych technologicznie. Niezmiennie sprowadzamy zabawki i akcesoria dziecięce.  W poprzednich latach obserwowaliśmy też duże zainteresowanie tekstyliami i funeraliami  – zaznacza Piotr Burzyński z firmy Importuj z Nami, pośredniczącej w imporcie z Chin, który poprowadzi spotkanie zatytułowane „Niezbędnik importera - jak bezpiecznie importować”. 

 

To jeszcze nie wszystko. Zobaczyć można też było pokazy chińskich sztuk walki, gry na bębnach czy kaligrafii.

 

Go China !

 

Przy okazji zareklamujemy ten portal, na który powinien zajrzeć każdy, kto myśli o nawiązaniu biznesowych kontaktów z partnerami z Chin. To najkompletniejsze kompendium wiedzy na ten temat w języku polskim. Dla importerów, ale także eksporterów i inwestorów.

 

 


 

zaproszenie na China Expo 2014

Międzynarodowe Targi Polska to operator jednego z najnowocześniejszych obiektów wystawienniczo-eventowych w Polsce - Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska - zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Obiekt ten jest w pełni dostosowany do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zajmuje łącznie 15 200 mkw., z czego 10 000 mkw. stanowi funkcjonalna i klimatyzowana hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. nowoczesne zaplecze konferencyjno-biurowe. Są też organizatorem wielu dużych i ważnych biznesowo imprez targowych, oprócz China Expo Poland między innymi Targów Agroturystyka, Regionalia i Dziedzictwo.

 

Pol-Chin Consulting to firma w sposób kompleksowy dostarczająca usługi dla biznesu polsko-chińskiego. Jest organizatorem wielu cyklicznych imprez, np. corocznych „Obchodów Chińskiego Nowego Roku” organizowanych wspólnie z Ministerstwem Kultury ChRL oraz Ambasadą ChRL w Polsce, konferencji oraz targów - m.in. China Expo Poland, Auto Expo Parts&Service i Warsaw Home Expo. Ponadto zapewnia obsługę turystyczną chińskich delegacji przyjeżdżających do Europy oraz polskich misji handlowo-targowych do Chin. W ofercie firmy jest też konsulting dla przedsiębiorców zainteresowanych biznesem polsko-chińskim, działalność edukacyjna w zakresie nauczania języka chińskiego (placówka – Chińska Szkoła w Warszawie), działalność wydawnicza (m.in. poprzez portal informacyjny www.plchinese.com), a także usługi cateringowe (sieć restauracji China Town).     

 


 

 

¬- Polskich przedsiębiorców interesuje współpraca z chińskimi firmami zarówno w obszarze importu, jak i eksportu towarów. Jednak przy tej okazji rodzi się wiele pytań i wątpliwości odnośnie sposobu rozpoczęcia i sprawnego prowadzenia dwustronnych relacji biznesowych. Nasze targi są miejscem, które pozwala na bezpośrednie spotkanie się przedsiębiorców z Polski i Chin oraz prowadzenie swobodnych rozmów. Co więcej towarzyszący wydarzeniu cykl prelekcji i warsztatów przygotowanych przez ekspertów dostarczy praktycznych wskazówek, jak efektywnie taką współpracę zacząć i z sukcesem ją kontynuować - podkreśla Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora targów China Expo Poland. 
Import, eksport i inwestycje
Pierwszy dzień targów poświęcony zostanie zagadnieniom eksportu i inwestycji. Prelegenci postarają się odpowiedzieć na pytanie: jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? Poza tym zaprezentowane zostaną możliwości przyciągania inwestorów z tego kraju w kontekście specjalnych stref ekonomicznych. Nie zabraknie również rozważań o tym, czy Chiny są szansą czy zagrożeniem dla rozwoju gospodarki światowej, w tym Polski. 
Z kolei drugiego dnia China Expo Poland odbędzie się cykl prelekcji pod hasłem importu. Tym razem uczestnicy dowiedzą się, jak z sukcesem sprowadzać towary z Państwa Środka, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach oraz co sprowadzać z Dalekiego Wschodu w najbliższych latach. Omówione zostaną także kwestie różnic kulturowych w negocjacjach z partnerem chińskim oraz elementy bezpiecznego handlu. Uczestnicy będą mogli również zgłębić temat wyboru przewoźnika i specyfiki transportu towarów zarówno z Chin, jak i do tego kraju. Ponadto poruszone zostaną sprawy skutecznego prowadzenia rozliczeń i bezpieczeństwa płatności z dalekowschodnim kontrahentem.
Ostatni dzień targów będzie natomiast okazją by dzięki lektorom poznać zwroty w języku chińskim ułatwiające pierwsze kontakty biznesowe. Trzydniowej imprezie będą także towarzyszyły konkursy i atrakcje przybliżające zwiedzającym tradycję Państwa Środka.
Oferty wprost z Chin
Podczas Targów China Expo Poland wystawiać się będą producenci i eksporterzy z różnych regionów Chin.  Zaprezentują najnowsze produkty z wielu branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronikę oraz tekstylia.  China Expo Poland kierowane są do importerów, eksporterów, inwestorów, producentów, hurtowników i wszystkich osób zainteresowanych rynkiem chińskim i rozpoczęciem biznesu z Chinami. 
Wsparcie dla polsko-chińskiego biznesu 
Z myślą o zagranicznych wystawcach, ale także osobach zainteresowanych współpracą z dalekowschodnimi kontrahentami przygotowywany jest sektor usług dla biznesu polsko-chińskiego. Mogą w nim zaprezentować się firmy oferujące usługi prawne i konsultingowe, finansowe, spedycyjne, logistyczne, telekomunikacyjne czy też banki lub szkoły językowe. Jest to również miejsce dla podmiotów dystrybuujących wyroby skórzane, biżuterię, bursztyny i inne kamienie szlachetne, czyli przedmiotów lubianych i poszukiwanych przez Chińczyków. 
Sponsorem China Expo Poland jest firma Lycamobile, a tegorocznym oficjalnym przewoźnikiem targów zostały Polskie Linie Lotnicze LOT. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie  W tym samym czasie i miejscu, 4-6 września br., organizowane będą również premierowe międzynarodowe targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Expo. Obie imprezy dostarczą wielu pomysłów i ciekawych rozwiązań w zakresie aranżacji oraz dekoracji mieszkań, domów czy biur.
Więcej na temat targów China Expo Poland można znaleźć na www.chinaexpo.pl. 
Magazyn przedsiębiorcy