administrator
18 września

Zarządzanie wiekiem, co to jest i czy się przyda?
Przyjdź, posłuchaj, wykorzystaj !

W imieniu Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, z którą od wielu lat współpracujemy oraz Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce zapraszamy przedsiębiorców z Mazowsza na spotkanie poświęcone tematowi, który w Polsce dopiero zaczyna budzić zainteresowanie, pozostając często pojęciem trudnym do rozszyfrowania. Tymczasem w zachodnich firmach zarządzanie wiekiem upowszechniane jest od kilkunastu lat.


Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

Jedną z przyczyn małego u nas do niedawna zainteresowania była demografia. Zachodnie społeczeństwa zaczęły się starzeć szybciej od naszego, ale ten proces zaczyna dziś dotykać również nas. Umiejętne wykorzystanie tego, co uczenie nazywa się zasobami ludzkimi, na które coraz częściej składają się pracownicy starsi wiekiem, staje się zatem koniecznością. Oczywiście nie chodzi tylko o nich, ale to jest ten problem, z którym jako nowym trzeba się zmierzyć. Jak dobrze wykorzystać ich atuty, doświadczenie i przychodzącą z wiekiem rozwagę i jak zarazem dostosowywać ich kwalifikacje do nowych potrzeb. 

 

Spotkanie odbędzie się w siedzibie fundacji na Smoczej w Warszawie. Będzie mieć ono, jak już zaznaczyliśmy, charakter warsztatów. Będzie o rozwiązaniach stosowanych na Zachodzie, ale i tych używanych u nas. W tym o nowych instrumentach, które można wykorzystać w zarządzaniu wiekiem wprowadzonych wraz z ostatnią nowelizacją ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Jeśli mamy jakieś konkretne nurtujące nas pytania, skorzystać będzie można z pomocy ekspertów. Otrzymamy również bezpłatny podręcznik na ten temat. Będzie to też okazja do wymiany doświadczeń z innymi przedsiębiorcami.

 

więcej

 

czwartek 18 września, godzina 10.30 – 12.30

Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, ul. Smocza 27

 

Udział w warsztatach jest bezpłatny (nie ma też charakteru pomocy poblicznej, de minimis). Wymagane jest tylko zgłoszenie do 15 września chęci wzięcia w nich udziału, co można zrobić wypełniając formularz on-line, do którego link podajemy poniżej.

 

formularz zgłoszeniowy

 

 

planowana agenda 

 

 9:55-10:15   recepcja i rejestracja uczestników

 

10:15-10:25   powitanie, przedstawienie się prowadzącego i uczestników

 

10:25-11:00   co to jest zarządzanie wiekiem, dlaczego warto je stosować, jakie korzyści przynosi pracodawcy i pracownikom?

 

11:00-11:45   przegląd różnych instrumentów zarządzania wiekiem, które może stosować pracodawca, przykłady ich stosowania przez polskie i zagraniczne firmy

 

11:45-12:15   wspólna dyskusja dotycząca potrzeb i możliwości stosowania rozwiązań z zakresu zarządzania wiekiem w polskich przedsiębiorstwach

 

12:15-12:30   podsumowanie i zakończenie części oficjalnej

 

12:30 – 13:30   rozmowy nieoficjalne w trakcie lunchu

 

 

W przypadku dodatkowych pytań (a także rezygnacji z udziału w spotkaniu) prosimy o kontakt z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce: Aneta Kapel, telefon 22 622-01-22, mail: a.kapel@filantropia.org.pl

 

 

Spotkanie jest elementem projektu "Activ 50+ - instrumenty wspierające aktywność zawodową pracowników" i jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Liderem Projektu jest Miasto Stołeczne Warszawa, a partnerami: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce i Akademia Leona Koźmińskiego.

 

Magazyn przedsiębiorcy