Komunikacja, głupcze !
śniadanie z ekspertem
Na październikowe śniadanie z ekspertem zaprosiliśmy do Floriana, gdzie nie raz już organizowaliśmy nasze klubowe spotkania, w tym jedno ze śniadań. Naszym gościem była Iwona Radziszewska, a temat jej prezentacji nawiązywał oczywiście do sławnego clintonowskiego „Gospodarka, głupcze!”, prezydenta chyba wtedy niedocenianego, a dziś poważanego za to, co dokonał właśnie w tej dziedzinie.
Iwona Radziszewska czuje się w dziedzinie komunikacji jak ryba w wodzie, to po prostu jej żywioł. Jej siłą jest tu nie teoria, którą oczywiście zna, ale praktyka. Wyjaśnia to zamieszczony poniżej krótki biogram. I jest to coś, w czym my, jeśli chcemy osiągnąć sukces w biznesie, powinniśmy być też naprawdę dobrzy. Bo zdecydowana większość problemów firm ma związek właśnie z brakiem skutecznej komunikacji. Zarówno tej wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
Ta wewnętrzna to nie tylko organizacja sprawnego obiegu informacji w firmie, ale i umiejętność budowania porozumienia pomiędzy pracownikami, a kadrą zarządzającą. Motywowania pracowników i, o czym się często zapomina, uważnego ich słuchania. Nie do przecenienia jest też rola pracowników w budowaniu opinii o firmie, której mogą być zarówno najlepszymi, jak i fatalnymi ambasadorami. Waga tej zewnętrznej uwidacznia się zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych, na które powinniśmy być zawsze przygotowani, bo gdy do nich dojdzie, może być już na to za późno.
To oczywiście wszyscy wiedzą, ale gdy skonfrontujemy to z tym, że ludzie przeciętnie zapamiętują zaledwie 10% z tego, co czytają, 20% z tego, co słyszą i 30% z tego, co widzą? To oczywiście pewna średnia, ale pokazuje, że mamy duży problem. Problem, że to, co mamy do przekazania, nie zostanie zauważone lub nawet, co gorsza, źle odczytane. Jednak badania, a także praktyka, takie doświadczenia mamy pewnie sami, pokazują, że ta zdolność do zapamiętywania radykalnie rośnie w sytuacji, gdy jesteśmy w sprawę zaangażowani, gdy nie jesteśmy tylko obojętnymi obserwatorami. Mamy tu klucz do rozwiązania, ale i kolejne pytanie, jak to zaangażowanie osiągnąć…
Tym zagadnieniom była poświęcona prezentacja, w tym też różnicom pokoleniowym, które nie są tu bez znaczenia. W związku z powtarzającymi się prośbami zamieszczamy ją poniżej, pozwoli ona nam przypomnieć poruszane wtedy wątki, a także argumenty, jakie padały. Dyskusja, która zawiązała się jeszcze podczas prezentacji, była kontynuowana już w luźniejszej atmosferze podczas śniadania. Przy kawie, jajecznicy i pysznych kiełbaskach.
A już następnego dnia spotkaliśmy się na kolejnej gali naszej klubowej Akademii Dobrego Stylu.
Zachęcamy też do zajrzenia do galerii, w której umieściliśmy garść zdjęć zrobionych podczas naszego śniadania.
Iwona Radziszewska - absolwentka Szkoły Nauk Społecznych przy Instytucie Filozofii i Socjologii PAN oraz Akademii Teatralnej w Warszawie.
Prowadząca Wiadomości TVP i Fakty TVN, reporterka CNN World Report, dziennikarka Gazety Wyborczej i Polityki, twórczyni i szefowa TVN Style, doradca ministra i dyrektor departamentu informacji w Ministerstwie Kultury. Autorka cyklu „Skazani na sukces” w TVP, poświęconego rynkowi pracy i szkoleń. Aktualnie prowadzi „Pytanie na śniadanie” w TVP 2. Jako manager przeszła wszystkie szczeble zarządzania: od project managera do dyrektora departamentu, zarówno w prywatnych korporacjach, jak i administracji państwowej. Zajmuje się tworzeniem autorskich programów z zakresu motywacji/komunikacji/wykorzystania technik aktywnych i receptywnych w pokonywaniu stresu.
Jest doświadczoną konsultantką i trenerką grup oraz osób indywidualnych w zakresie kreacji wizerunku, prezentacji, wystąpień medialnych oraz wykorzystywania nowych technologii w kreacji i skutecznej komunikacji i pokonywania lęku i stresu. Więcej na jej stronie: www.iwonaradziszewska.pl