administrator
17 czerwca

Trzy tematy, trzech ekspertów
Czerwcowa kawa z ekspertem

Na ostatniej przed wakacjami kawie z ekspertem spotkaliśmy się w restauracji Ujazdowska & Mołdawska. By porozmawiać o notebookach, których używamy w pracy i tym, co ciekawego pojawiło się tu na rynku, o logotypach i innych elementach graficznej prezentacji firmy oraz o… niechirurgicznych implantach włosów, czyli szczególnym typie peruk, w których będziemy mogli pojechać na wczasy i zażywać w nich kąpieli w basenie, a nawet w morzu (o ile oczywiście peruki potrzebujemy).

Z tym, co nowego i ciekawego pojawiło się w rynkowej ofercie biznesowych notebooków, zapoznał nas ekspert firmy Nespro. Notebooki są coraz wydajniejsze i mają coraz lepsze ekrany (a ekran dotykowy to już dziś wręcz standard), to jednak, co jest największa zmianą, to to, że są one coraz lżejsze. Ultrabook to nazwa zastrzeżona przez Intela, ale nikt nie może oczywiście zabronić robienia lekkich notebooków i to dziś już w tym segmencie standard. Kluczem było zastąpienie dotychczasowych dysków talerzowych dyskami SSD bez części ruchomych. Współczesne notebooki zdecydowanie mniej się też grzeją i docenimy to z pewnością, gdy przyjdzie nam czasem pracować z nimi na kolanach, a w każdym wypadku zapewnia to zdecydowanie cichszą pracę. Można nawet powiedzieć, że są w praktyce bezgłośne. Oferty tego typu notebooków nie znajdziemy w supermarkecie (także tym elektronicznym), oferta tego typu sklepów obejmuje bowiem tylko sprzęt najtańszy (wyjątek to sprzęt firmy Apple). Poszukać ich musimy w ofercie firm wyspecjalizowanych w obsłudze tego typu klienta, z reguły możemy też liczyć tu na znacznie lepszy serwis. Możemy skorzystać z oferty naszego klubowicza, ale nie tylko. To tylko kilka uwag, na gorąco zanotowanych podczas prezentacji.

Kolejna prezentacja, firmy Exell (także naszego klubowicza), dotyczyła graficznej prezentacji firmy. Nie tylko logotypu, choć z tym kojarzymy ją najczęściej. A nawet z tym nie zawsze jest dobrze, kłopot sprawia nawet format, w jakim logo jest przygotowane, bo powinien być to bezwzględnie format wektorowy. Ustalone powinny być również zasady jego używania, kształt druków firmowych itd. – to wszystko powinno być zebrane w postaci całościowej księgi znaku. Wśród firm profesjonalnie zajmujących się świadczeniem takich usług, obejmujących profesjonalne przygotowanie księgi znaku, jest firma Exell. A zainteresowanie i dyskusja, jaką to wzbudziło, wskazują, że trzeba będzie do tego tematu jeszcze powrócić.

A na koniec przyszedł czas na temat całkiem inny. KIinika dr Parda (znów o pełnienie roli eksperta poprosiliśmy naszego klubowicza) wprowadziła na nasz rynek stworzony we Włoszech system niechirurgicznego implantu włosów PHP. Szczególnego rodzaju peruki z ludzkich włosów, których nie ma potrzeby zdejmować częściej niż raz na miesiąc, można wziąć w niej kąpiel i prysznic, a nawet wybrać się na basen. Mogliśmy obejrzeć na filmach przykłady ich zastosowania, a nawet poznać kogoś, kto takich implantów używa.

Zaczęliśmy od tytułowej kawy, a na koniec tradycyjnie zaprosiliśmy na przygotowane przez restaurację Ujazdowska & Mołdawska śniadanie (biorąc pod uwagę porę, było to raczej drugie śniadanie). Mieliśmy więc jeszcze trochę czasu, aby zadać pytania, których wcześniej zadać nie zdążyliśmy bądź zapytać o szczegóły. I tych pytań oczywiście nie zabrakło!

A teraz krótka wakacyjna przerwa, bo na kolejną kawę z ekspertem zaprosimy w sierpniu.