czyli 35. Międzynarodowy Festiwal Bardów. Pierwszy odbył się jeszcze w 1978 w Hybrydach, a nazwa była skrótem od Ogólnopolskiego Przeglądu Piosenki Artystycznej. Były dwie przerwy, na stan wojenny i na zachłyśnięcie się wolnym rynkiem, co wygnało go z Hybryd i od tego czasu tuła się po różnych, zwykle za małych salach. Z tego powodu reklamowanie go jest zbyteczne, a nawet przeciw moim interesom, bo może utrudnić mi wciśnięcie się do środka. Choć mam na to wypróbowany sposób.
Jak co roku Fundacja Pro Seniore zaprasza do udziału w charytatywnej gali karnawałowej wszystkich swoich przyjaciół, do których my się też oczywiście zaliczamy. Huczna zabawa i szlachetny cel, czy może nas tam zabraknąć?
Znakomita śpiewaczka, Izabela Kopeć, zaprasza nas na koncert do Lubelskiej Filharmonii, podczas którego wraz z Orkiestrą Teatru Wielkiego Opery Narodowej, wykona pieśni i oryginalne „Fantasmagories” niemal dziś zapomnianego Ludomira Michała Rogowskiego. Będzie to zarazem premiera dwupłytowego albumu, nad którego przygotowaniem pracowała cztery lata i nagrała razem z tą orkiestrą. Pierwszego w ogóle nagrania tych utworów. Wstęp na koncert jest wolny, ale my nawet nie musimy wybierać się po wejściówki do kas filharmonii (tak, jak to opisano na plakacie), bez pewności, że je dostaniemy. Wystarczy skontaktować się z Katarzyną Ostanek (tel. 603 110 444), która je dla nas zarezerwuje (proszę się powołać na klub). I naprawdę warto się na ten koncert do Lublina wybrać.
Zapraszamy Państwa do udziału w ogólnopolskim projekcie „Twarze biznesu polskiej gospodarki”, który objęty jest honorowym patronatem Klubu Integracji Europejskiej i dofinansowany przez Europejskie Forum Przedsiębiorczości. Doceniając niezwykłą wartość polskich przedsiębiorców, których zawsze staramy się wspierać wychodzimy z inicjatywą, która przyczyni się do promocji osób zarządzających firmami oraz ich przedsiębiorstw.
Nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych będą obowiązywać już w przyszłym roku, to wiemy, bo zobowiązują nas do tego przepisy unijne. Szczegóły, jeśli idzie o nową przygotowywaną ustawę nie są jeszcze znane, ale rewolucji spodziewać się nie należy. A jeśli rewolucji nie będzie, większego problemu nie powinni mieć ci, którzy stosują się do dziś obowiązujących przepisów. Ci, którzy są z nimi na bakier, mają się czego obawiać, bo to, co jest pewne, to to, że drastycznie wzrosną kary za ich nieprzestrzeganie.
Ten pokaz mody będzie niezwykły, jak wszystko co robi Fundacja Spełnionych Marzeń. 11 grudnia na wybieg w Pałacu Kultury i Nauki wyjdą podopieczni fundacji, dzieci, którym udało się wygrać walkę z rakiem. Będzie to dla nich wielkie przeżycie, coś, co będą mogły zapamiętać jako coś ważnego. By nie tylko walka z chorobą wypełniała ich wspomnienia z dzieciństwa. Zaprezentują kolekcję Magdaleny Różczki i dyktatora dziecięcej mody, endo. I własne, przez siebie zaprojektowane kreacje. A razem z nimi wyjdą na wybieg ci, których znamy z małego i dużego ekranu oraz sceny: Mateusz Damięcki, Szymon Majewski, Andrzej Nejman, Conrado Moreno, Krzysztof Jankes Jankowski, Stanisław Karpiel-Bułecka, Łukasz Zagrobelny, Piotr Zelt i Tomek Ciachorowski. Pokaz mody poprowadzi Katarzyna Cichopek! A zaśpiewają między innymi Sasha Strunin, Wojtek Ezzat oraz Łukasz Zagrobelny…
„Twarze biznesu” - dodatek specjalny do ogólnopolskiego magazynu „przedsiębiorcy@eu” - to kolejna inicjatywa, z jaką do Was wychodzimy. Ma ona na celu ułatwienie nam wzajemnej identyfikacji w ramach klubu, tak aby każdy z nas dobrze kojarzył osobę z firm jaką reprezentuje, co będzie pomocne chociażby w aspekcie świadczenia wzajemnych usług.
Jak piszą w zapowiedzi wydarzenia organizatorzy, z inicjatywy polskich izb handlowych i organizacji biznesowych działających poza Polską powstaje Stowarzyszenie Polskich Izb Handlowych za Granicą. Jego celem jest stworzenie sieci networkingu Polonii gospodarczej na świecie oraz platformy do współpracy międzynarodowej, wymiany doświadczeń, wiedzy i kontaktów, a także wspólne i konsekwentne budowanie pozytywnego wizerunku Polski i polskiego biznesu.
Coraz większa część handlu tradycyjnego przenosi się do internetu, a na naszych oczach trwa rewolucja. Zresztą i ten tradycyjny nie jest w takiej zupełnej opozycji do tego w internecie, możliwa jest tu i trzecia droga, pomiędzy. I coraz więcej firm nie rezygnujących z tego tradycyjnego handlu ja wybiera. Dziś rynek e-commerce w Polsce warty jest 35,5 mld zł. Ale według przewidywań ekspertów do 2020 jego wartość niemal się podwoi. Warto więc trzymać rękę na pulsie i nie pozostać w tyle. I to chyba wystarczy, aby zachęcić do odwiedzenia największego eventu tej branży w Polsce, XIII (już!) Targów eHandlu.