Spory pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami
jak rozwiązywać je szybciej, taniej i skuteczniej
Kolejne seminarium z cyklu „Europejskie przedsiębiorstwo”, w praktyce mające bardziej charakter szkolenia. Prelegentami będą tym razem eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce, które jest częścią ogólnoeuropejskiej sieci takich centrów działającej w Unii Europejskiej (a także Norwegii i Islandii), z angielska nazywanej ECC-Net. Temat, który powinien zainteresować nas nie tylko jako konsumentów, bo nie mniej ważny jest dla przedsiębiorców.
Warto dowiedzieć się choćby, jak działa sieć tych centrów, bo prócz oczywistych działań edukacyjnych i informacyjnych (w tym zakresie z ich usług możemy skorzystać nieodpłatnie), pomagają też w polubownym rozwiazywaniu takich sporów, w tym ponadgranicznych, z czym przecież mamy coraz częściej do czynienia. W programie seminarium o tym, czym takie pozasądowe postępowanie (po angielsku Alternative Dispute Resolution, ADR) różni się od procesu reklamacji i o obowiązkach nakładanych na przedsiębiorców w zakresie informowania o możliwościach skorzystania z takiej procedury. A także wnioski z badań jak sobie z tymi procedurami radzą polskie sklepy internetowe. Będzie też oczywiście sesja pytań i odpowiedzi!
program seminarium (pobierz)
środa 23 listopada, godzina 10.00 – 14.00
Sienna Training Centre, ul. Sienna 73 róg Twardej
Udział jest bezpłatny, wymagana wcześniejsza rejestracja online.