administrator

  patronat medialny

więcej


    więcej

 

 

Doroczna konferencja jest największym tego typu wydarzeniem organizowanym przez Urząd Patentowy i skierowanym do przedsiębiorców, ale nie tylko oni są zaproszeni. Tematyka zmienia się co roku, ale zawsze chodzi o innowacyjność i niezmiennie kładziony jest nacisk dobry design. Tym razem na celownik wzięty został przemysł kosmetyczny. Liczymy się tu w Europie (zajmujemy szóste miejsce wśród eksporterów) i zarazem jest to dziedzina, gdzie innowacyjność jest warunkiem nawet nie sukcesu, ale przetrwania.

 

Nie przypadkiem więc połowa z mogących się określić jako innowacyjne firmy w Polsce, to właśnie firmy z tej branży. Można więc zgadnąć, że będą też one największym beneficjentem dotacji unijnych przeznaczonych dla przedsiębiorców. Trafić one bowiem mają do takich właśnie firm. Innowacyjnych, wdrażających nowe produkty. Ale to uwaga na boku. To branża szczególna jeszcze z jednego względu, jest tu miejsce zarówno na wielkie koncerny, jak i na firmy małe, byleby tylko odnaleźć umiały swoją niszę. Także więc i dla startupów.

 

Podczas konferencji będzie mowa o tym, czym jest design thinking, czyli projektowanie zorientowane na użytkownika. Zamiast przekonywać do swoich wyrobów, może warto je zaprojektować tak, by spełniały one ich oczekiwania? Nie takie to proste, ale tak też można i co najważniejsze, przynosi to wyniki. Padnie też pytanie o opakowanie, czy dalej jest ważne? Ważne, nie w tym sensie, że ze względów użytkowych potrzebne lub nie, ale czy jego forma wciąż działa na użytkownika? Chyba nie będę odkrywczy, gdy z góry udzielę tu twierdzącej odpowiedzi. W końcu z mnóstwa dość podobnych, a bywa, że właściwie identycznych wyrobów musimy jako klienci coś wybrać i może to odegrać rolę. Na co więc zwrócić uwagę? Osobny punkt programu poświęcono też roli wzornictwa (kiedyś dodawano tu obowiązkowo: przemysłowego) w rozwoju startupów.

 

Nie może też oczywiście zabraknąć w programie tematu ochrony wynalazków, a także wzorów użytkowych czy przemysłowych. Opakowanie, o którym była mowa wcześniej to właśnie przykład wzoru przemysłowego, a logo na nim to znak użytkowy. Nie tylko więc uzyskany patent będzie stał na straży naszego interesu, bo dotyczy on tylko wynalazków. W przypadku wynalazku czasem skuteczniejsza może być natomiast utrzymanie go po prostu w tajemnicy. Ten punkt programu pojawić się musi, tym przecież zajmuje się… Urząd Patentowy, choć skorzystać możemy też z pomocy jego europejskich odpowiedników, występując o nią od razu na całym jej terenie.

 

Ważnym atutem konferencji, zwracają na to uwagę także organizatorzy, jest możliwość nawiązania kontaktów pomiędzy jego uczestnikami (networking). Okazji do tego nie zabraknie, ale na pewno warto zwrócić uwagę na będący ostatnim punktem programu pierwszego dnia konferencji koktajl.

 

W tym roku, miejsce konferencji też nie jest stałe, odbędzie się ona na Giełdzie Papierów Wartościowych.

 

program konferencji (pobierz)

 

poniedziałek 13 marca, godzina 9.00 – 20.00

wtorek 14 marca, godzina 9.30 – 16.00

Giełda Papierów Wartościowych

ul. Książęca 4, gdzie to jest

 

 

Udział w konferencji jest bezpłatny, zgłoszenia udziału dokonuje się przez formularz online. Można przy tym wybrać, czy chcemy uczestniczyć w obu dniach konferencji, czy wybrać sobie jeden z nich.

 


Magazyn przedsiębiorcy