klub partnerem medialnym
www.przedsiebiorstwo.fairplay.pl
To już dwudziesta, jubileuszowa edycja tego najstarszego promującego etykę w biznesie programu gospodarczego. Jego powodzenie nie jest przypadkiem, to, czego wymagamy od partnerów w biznesie to przecież bycie fair. Z niesolidnymi przedsiębiorcami nikt nie chce mieć przecież do czynienia. Proste są też w istocie zasady programu, sprowadzające się do tego, by sprawdzić, czy tacy jesteśmy. Jak dotąd wydano niemal 9,4 tysiąca certyfikatów prawie dwu i pół tysiącom firm, bo wiele z nich zdobywało go wielokrotnie. Są i takie, które otrzymują go nieprzerwanie od pierwszej edycji programu. A my mamy czas aby dołączyć do tego grona lub odnowić wcześniej uzyskany certyfikat do 31 maja. Po raz kolejny już jesteśmy razem z magazynem przedsiębiorcy@eu partnerem medialnym tego programu.
Odrobina historii. W tym roku mija dwudziesta rocznica zorganizowania przez Fundację „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” pierwszej edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Od początku jest on też afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej, co dodatkowo dodaje mu prestiżu. Wcale nie jest tak, co zdarza się w niektórych programach, że wszyscy, którzy się zgłoszą ten certyfikat uzyskują. Na 10,4 tysiąca zgłoszeń przypada 9,4 tysiąca certyfikatów. Różnica niby nieduża, ale surowe kryteria przyznawania certyfikatów są na tyle znane, że firmy będące w sporach ze swoimi klientami bądź kontrahentami zwykle ze starań rezygnują, póki nie zostaną one rozstrzygnięte. Z drugiej strony liczba tych, którzy certyfikat uzyskują, świadczy, że nie jest z tym wcale tak źle, a coroczne gale laureatów konkursu robią mocne wrażenie. Firm, które są fair jest naprawdę dużo. A przecież bycie uczciwym (ujmując to najprościej) to nie jedyne przymioty firm wyróżnianych w tym programie. Liczy się także postępowanie według zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, a to już pojęcia znacznie szersze. To bowiem także umiejętność współpracy z zespołami pracowniczymi, ułożenie sobie dobrych stosunków z lokalną społecznością i działania na jej rzecz. Działania na rzecz środowiska naturalnego i oczywiście po prostu „nie trucie”. Pod wieloma względami wyróżnione tym certyfikatem firmy mogą być wzorem dla innych i także wizytówką Polski na świecie. I są!
Weryfikacja firm przystępujących do programu jest dwuetapowa. Najpierw wypełniają one ankietę i dokonuje się jej starannej weryfikacji. Drugi etap to wizyta audytorów i właściwy audyt. Dodatkowo przeprowadzany jest sondaż satysfakcji klientów i kontrahentów firmy starającej się o certyfikat. O przyznaniu lub nie certyfikatu decyduje suma tych ocen. Ale najpierw trzeba się oczywiście zgłosić, na co czas mamy jeszcze do 31 maja.
A finałem naszych starań będzie prestiżowy, powszechnie rozpoznawalny certyfikat, który odbierzemy podczas uroczystej gali. Przekonując się przy okazji, jak wiele firm jest również tak, jak my, fair!
Więcej informacji (w tym regulamin) znajdziecie na stronie programu:
www.przedsiebiorstwo.fairplay.pl