administrator

Trwa drugi etap konkursu
klub partnerem medialnym programu

więcej


  www.przedsiebiorstwo.fairplay.pl

 

 

Tak, to już dwudziesta, jubileuszowa zatem edycja konkursu Przedsiębiorstwo Fair Play. Konkursu, który swoją popularność zawdzięcza prostemu przesłaniu, zawartemu już w jego nazwie. Graj fair! Z punktu widzenia Twoich partnerów, a także klientów to ważna, może nawet najważniejsza informacja. Konkurs to weryfikuje. Bycie fair to nie jedyne kryterium dla wyróżnianych w nim fair, ale chyba jednak to jest najważniejsze. Aktualnie trwa drugi etap konkursu, którego jako klub jesteśmy partnerem medialnym, razem z magazynem przedsiębiorcy@eu.

 

Firmy, które zgłosiły swój udział w konkursie, czekają teraz na wizytę audytorów. Do drugiego etapu weszła większość z trzystu firm, które zgłosiły w nim swój udział. Najwięcej firm pochodzi z województw wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego i śląskiego. O tym, kto otrzyma certyfikat firmy Fair Play zadecydują nie tylko audytorzy. Pod uwagę wzięte też zostaną oceny klientów i kontrahentów, a także opinie pracowników, bo jest to naprawdę ocena wszechstronna. Ostateczną decyzje podejmie kapituła, a tych, którzy otrzymają certyfikaty i inne nagrody poznamy pod koniec listopada podczas uroczystej Gali Finałowej, która od kilku już lat organizowana jest w warszawskim Centrum EXPO XXI.

 

Jak taki audyt wygląda? Oczywiście jest to i to surowe sprawdzenie kryteriów, jakie obdarzona certyfikatem Przedsiębiorstwo Fair Play firma musi spełniać. Zazwyczaj ma jednak formę rozmowy i wymiany doświadczeń, a tych przecież audytorzy mają niemało.

 

W trakcie 20 lat trwania programu zdarzyło się, że audyt zmieniał się w spotkanie coachingowe czy doradcze. Częściej ma to miejsce w małych, rodzinnych firmach, które przechodzą okres transformacji lub chcą wejść na wyższy poziom prowadzenia biznesu. Bywa, że właściciel lub osoba kierująca firmą chce omówić jakiś problem. Możemy wtedy przedstawić swój punkt widzenia, poparty doświadczeniem zbieranym poprzez szerokie spojrzenie na przedsiębiorstwa z różnych branż czy regionów Polski. – powiedział nam dr Mieczysław Bąk, przewodniczący komisji ogólnopolskiej Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.

 

Dodajmy jeszcze na koniec, że organizatorem konkursu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, program jest też afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

 

 


Magazyn przedsiębiorcy