administrator

  patronat medialny magazynu przedsiębiorcy@eu

więcej


kliknij, by powiększyć

 

Prawie 70% polskich przedsiębiorców z sektora MŚP nie otrzymuje płatności za wystawione faktury w terminie. Ponad 13% respondentów 14. fali badania Bibby MSP Index czeka na uregulowanie należności od 3 do 7 miesięcy. Problem tzw. zatorów płatniczych jest szczególnie dotkliwy dla przedsiębiorców z sektora MŚP – to właśnie z myślą o nich ruszyła kampania „Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny”.

 

Organizatorem akcji, którą objęliśmy swoim patronatem jest firma faktoringowa, a z ich perspektywy widać naprawdę dobrze, co się tu dzieje. I że nie dzieje się tu dobrze. Nasze subiektywne odczucia okazują się wcale nie takie wyjątkowe. Starają się to zresztą badać i aktualne wyniki przytoczyliśmy na wstępie.

 

Jako firma faktoringowa na co dzień widzimy, jak dużym wyzwaniem dla wielu firm jest brak płatności na czas. A jego skalę można porównać do efektu domina – brak płynności finansowej u jednego przedsiębiorcy rzutuje na sytuację finansową współpracujących z nim firm.  „Płacę faktury – jestem gospodarczo odpowiedzialny” to kampania, która ma uświadomić przedsiębiorcom, jak duże znaczenie ma regulowanie swoich zależności w terminie dla całego ekosystemu gospodarczego, w ramach których dana firma funkcjonuje. Celem akcji jest promowanie dobrych praktyk, w tym opłacanie faktur na czas oraz edukacja, jak radzić sobie z brakiem płynności finansowej – komentuje Jerzy Dąbrowski, dyrektor generalny Bibby Financial Services. 

 

Możliwe też, że działają w ten sposób na swoją niekorzyść, tym bardziej należy to docenić. Oddajmy może jeszcze raz głos Jerzemu Dąbrowskiemu:

 

Płynność finansowa jest ważna w przedsiębiorstwach ze wszystkich branż na rynku, ponieważ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie. Ważne są działania prewencyjne, jak sprawdzanie wiarygodności kontrahentów, ale również aktywne wychodzenie z tego typu kryzysów przy wsparciu partnera finansowego, jakim jest firma faktoringowa. Jednym z narzędzi umożliwiających organizacjom regularny przepływ należności jest faktoring. Według Bibby MŚP Index prawie co 10 firma wskazuje faktoring jako sposób na zabezpieczenie się przed niewypłacalnymi kontrahentami.

 

Na poświęconej akcji stronie Placefaktury.pl znajdziemy przygotowaną przez nich razem z partnerami akcji serię praktycznych poradników dla osób prowadzących własny biznes oraz prezentujący historię przedsiębiorców, którzy zmagali się z brakiem płynności i jak sobie z tym poradzili. 

 

więcej: www.placefaktury.pl

 

 


Magazyn przedsiębiorcy