patronat klubu i magazynu przedsiębiorcy@eu
Odbywającym się w Pałacu Kultury w październiku Targom Franczyza przybyła konkurencja na Stadionie Narodowym, Targi Franczyza Expo. Pierwsza ich edycja odbędzie się w marcu przyszłego roku. Która lokalizacja jest bardziej prestiżowa można się spierać, podobny jest nawet program (targi w Pałacu Kultury są jednak trzydniowe), a ceny biletów niemal identyczne. Konkurencja nie musi być jednak mordercza, niemal pół roku odstępu to jednak dużo i być może obie targowe imprezy będą funkcjonować równolegle, a nawet wystawcy będą często ci sami.
Dla kogo są te targi? Dla tych, którzy chcą wejść w biznes, ale nie bardzo mają na to pomysł. W końcu nie wszyscy są pełni pomysłów, innowacyjni. Mają jednak pewne umiejętności, mniejsze lub większe doświadczenie, zapał do pracy (konieczny!) i pewien kapitał. Na targach spotkają tych, którzy gotowi są się swoim pomysłem na biznes podzielić – oczywiście nie za darmo – i sprzedać, to co po angielsku nazywa się know how. Franczyzę pewnie kojarzymy głównie z gastronomią i handlem, bo to najłatwiej zaobserwować. Przykładem są choćby wszechobecne Żabki, ale to tylko jeden z przynajmniej kilku przykładów, które każdy może wymienić sam. Ale nie tylko tam franczyza ma zastosowanie, na targach będzie zaprezentowanych aż kilkanaście branż. Targi będą miały oczywiście charakter międzynarodowy, rozrost sieci franczyzowych to jeden z przykładów globalizacji świata. Ale obok marek międzynarodowych, będą też marki powstałe w Polsce, część z nich już zresztą też rozpoczęła międzynarodową karierę.
Akademia Franczyzy, wzorem konkurencji z Pałacu Kultury targom towarzyszyć będzie rozbudowana część szkoleniowa, program nie jest jeszcze ogłoszony, ale w ciemno można założyć, że będzie ciekawy.
Pewną za to modyfikację stanowi organizacja spotkań z wystawcami, można to będzie zrobić nie tyko na stoiskach, ale i w wydzielonej strefie business speed dating.
Warto też będzie skorzystać z pomocy ekspertów, z którymi będzie się można spotkać w specjalnie wydzielonej do tego celu strefie. Będzie można z nimi porozmawiać o konstruowaniu umowy, co często bywa sprawą kluczową (na co się powinniśmy zgodzić, a na co w żadnym przypadku nie), o tworzeniu strategii sprzedaży (to często jest ujęte w warunkach franczyzy, ale można zapytać się, czy jest to rzeczywiście dobre rozwiązanie) i oczywiście skonsultować z nimi nasz pomysł na biznes.
Networkingiem zajmie się natomiast specjalista od tych spraw, znany pewnie wielu klubowiczom, Grzegorz Turniak, założyciel BNI Polska.
Podczas targów zostanie też ogłoszone rozstrzygnięcie konkursu Franchising Awards, w trzech kategoriach: Franczyzy Roku, Innowacji Roku i Debiutu Roku 2018. Każda kategoria może mieć podwójny komplet laureatów, bo osobno swoich wskażą złożone z ekspertów jury oraz publiczność. Głosowanie publiczności rozpocznie się w styczniu (głosują ci, którzy nabyli bilet na targi), ale kandydatów do nagród można zgłaszać już teraz.
Choć do targów jest niemal pół roku, rozpoczęła się już sprzedaż biletów. Bilety w cenie 35 złotych i 1 grosza można zakupić online.
Wciąż też można zgłosić swój udział w targach jako wystawca, informacje o warunkach można znaleźć na stronie targów w zakładce „zostań wystawcą”.
Więcej na stronie targów: www.franczyzaexpo.pl.