magazyn przedsiębiorcy@eu partnerem medialnym
Zagadkowa liczba 590, która pojawia się w nazwie kongresu, to prefiks kodu kreskowego, którym oznaczane są towary wyprodukowane w Polsce przez polskie firmy. Kongres, który odbędzie się w nowoczesnej G2A Arena w podrzeszowskiej Jasionce już po raz trzeci, koncentruje się na roli polskich przedsiębiorców i polskiego kapitału w gospodarce, nie tylko zresztą krajowej. Gospodarze spodziewają się, że 15 i 16 listopada dwudniowy kongres zgromadzi ponad cztery tysiące uczestników, nie stawiają sobie więc poprzeczki zbyt wysoko, bo tylu było ich w zeszłym roku. Plus ponad czterystu panelistów i porównywalna liczba dziennikarzy. Te trzy liczby świadczą o rozmachu tego przedsięwzięcia. Towarzyszymy mu od początku i po raz już trzeci jesteśmy partnerem medialnym.
Ten, odbywający się w stulecie niepodległości Polski kongres ma być oczywiście szczególny. Nie zabraknie więc w jego programie tematów rocznicowych. Ważniejsze jednak są oczywiście te praktyczne. Program rozdzielono na aż kilkanaście bloków, co miało pozwolić na łatwiejsze rozeznanie się w nim, co jednak nie do końca pomogło. Raczej niczego, co mogłoby nas zainteresować nie pominięto, tylko raczej nie starczy nam czasu, by we wszystkim co mogłoby nas zainteresować uczestniczyć.
Przedsiębiorców tradycyjnie powinny zainteresować blok gospodarka i ekonomia, gdzie odważnie umieszczono też panel poświęcony polityce migracyjnej; blok handel i eksport, gdzie pojawią się pytania o wartość polskiej marki, nawiązanie wprost do nazwy kongresu oraz eksportu do Afryki i Ameryki Północnej, gdzie jesteśmy praktycznie nieobecni. A także blok poświęcony systemowi podatkowemu, gdzie będzie mowa o perspektywie domknięcia luki VAT do 2020 roku oraz blok biznes i przedsiębiorczość, gdzie mowa będzie zarówno o sprawach sukcesji w firmach rodzinnych (chodzi także o odpowiednie rozwiązania prawne), deregulacji w odniesieniu do instytucji kontrolujących przedsiębiorców (jest ich kilkadziesiąt!), a także problemach związanych z wdrażaniem rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Będzie mowa nawet o piłce nożnej, poświęcono jej osobny blok, bo to także biznes, choć trudno powstrzymać się tu od złośliwej uwagi, że może najpierw należałoby coś zrobić z poziomem sportowym polskich klubów. A może jedno i drugie ma jednak ścisły związek? Omawiać można go długo, chyba jednak najprościej odesłać jednak zamieszczonego na stronie kongresu szczegółowego programu. I zachęcam, by go nie tylko przestudiować, ale i na kongres się wybrać. Z pewnością warto!
więcej: www.kongres590.pl
czwartek 15 i piątek 16 listopada
G2A Arena, Jasionka pod Rzeszowem
Udział w kongresie jest płatny (nie dotyczy to tylko uczniów i studentów oraz gości zaproszonych przez organizatorów). Zakupu biletów, koszt to 100 złotych od osoby, można dokonać na stronie kongresu wchodząc w zakładkę rejestracja.
Rafał Korzeniewski