administrator

  patronat klubu i magazynu przedsiębiorcy@eu

więcej


   www.franczyzaexpo.pl

 

 

Odbywającym się w Pałacu Kultury w październiku Targom Franczyza przybyła konkurencja na Stadionie Narodowym, Targi Franczyza Expo. Pierwsza ich edycja odbędzie się już za kilka dni. Która lokalizacja jest bardziej prestiżowa można się spierać, podobny jest nawet program (targi w Pałacu Kultury są jednak trzydniowe), a ceny biletów niemal identyczne. Konkurencja nie musi być jednak mordercza, niemal pół roku odstępu to jednak dużo i być może obie targowe imprezy będą funkcjonować równolegle, a nawet wystawcy będą często ci sami.

 

Dla kogo są te targi? Dla tych, którzy chcą wejść w biznes, ale nie bardzo mają na to pomysł. W końcu nie wszyscy są pełni pomysłów, innowacyjni. Mają jednak pewne umiejętności, mniejsze lub większe doświadczenie, zapał do pracy (konieczny!) i pewien kapitał. Na targach spotkają tych, którzy gotowi są się swoim pomysłem na biznes podzielić – oczywiście nie za darmo – i sprzedać, to co po angielsku nazywa się know how. Franczyzę pewnie kojarzymy głównie z gastronomią i handlem, bo to najłatwiej zaobserwować. Przykładem są choćby wszechobecne Żabki, ale to tylko jeden z przynajmniej kilku przykładów, które każdy może wymienić sam. Ale nie tylko tam franczyza ma zastosowanie, na targach będzie zaprezentowanych aż kilkanaście branż. Targi będą miały oczywiście charakter międzynarodowy, rozrost sieci franczyzowych to jeden z przykładów globalizacji świata. Ale obok marek międzynarodowych, będą też marki powstałe w Polsce, część z nich już zresztą też rozpoczęła międzynarodową karierę.

 

Na strefę wystawienniczą złoży się aż 15 sektorów poświęconych rodzajom franczyzy. Wśród wystawców pojawią się największe sieci franczyzowe (Żabka Polska, PZU, Naturhouse, Carrefour), szeroka reprezentacja branży gastronomicznej (Lodolandia, Carte D’Or Cafe czy Seta Disco) jak również debiuty roku 2018 (Krowarzywa, Willisch czy Deli Sandwich). Będzie to w sumie kilkadziesiąt gotowych i sprawdzonych pomysłów na biznes, być może nasz biznes.

 

Akademia Franczyzy, wzorem konkurencji z Pałacu Kultury targom towarzyszyć będzie rozbudowana część edukacyjna, przewidziano siedem prelekcji, które poprowadzą liderzy franczyzy. Wśród tematów franczyza przyszłości, e-franczyza, ale i jak zdobyć, zatrudnić i... zatrzymać pracowników.

 

Pewną za to modyfikację stanowi organizacja spotkań z wystawcami, można to będzie zrobić nie tyko na stoiskach, ale i w wydzielonej strefie Business Speed Dating. Będą to trwające kwadrans randki między franczyzodawcą a potencjalnym franczyzobiorcą. Organizatorzy przygotowali też specjalną aplikację mobilną, mającą to ułatwić.

 

Networkingiem zajmie się natomiast specjalista od tych spraw, niestrudzony Grzegorz Turniak, założyciel BNI Polska.

 

Warto też będzie skorzystać z pomocy ekspertów, z którymi będzie się można spotkać w specjalnie wydzielonej do tego celu strefie. Będzie można z nimi porozmawiać o konstruowaniu umowy, co często bywa sprawą kluczową (na co się powinniśmy zgodzić, a na co w żadnym przypadku nie), o tworzeniu strategii sprzedaży (to często jest ujęte w warunkach franczyzy, ale można zapytać się, czy jest to rzeczywiście dobre rozwiązanie) i oczywiście skonsultować z nimi nasz pomysł na biznes.


Organizatorem targów jest prężnie działająca firma z branży targowo-konferencyjnej, International Center of Events II.

 

Podczas targów zostanie też ogłoszone rozstrzygnięcie konkursu Franchising Awards, w trzech kategoriach: Franczyzy Roku, Innowacji Roku i Debiutu Roku 2018. O tym, kto otrzyma oprócz jury współdecydować będą uczestnicy targów, którzy będą mogli oddać głos z użyciem mobilnej aplikacji.

 

Bilety na targi są już dostępne i w cenie 35 złotych można je zakupić online. Uprawniają one do wstępu i udziału we wszystkich festiwalowych wydarzeniach.

 

Więcej na stronie targów: www.franczyzaexpo.pl.

 

Rafał Korzeniewski

 

 

 

 

Magazyn przedsiębiorcy