POLSKA MARKA - ODKRYJMY JĄ RAZEM !
klub partnerem kampanii
Polski rynek wypełniony jest produktami i usługami, gdzie znaczna ich część jest zagranicznego pochodzenia. Wśród nich znajdują się także nasze polskie dobra, jednak ich pochodzenie często chowa się pod obco brzmiącą nazwą. Bywa także, że produkt o polskiej nazwie został odsprzedany i obecnie znajduje się w rękach zagranicznego koncernu. Trudno się też nie zgodzić, iż wielu produktom polskiego pochodzenia brakuje odpowiednich oznaczeń informujących o miejscu ich produkcji bądź nie są wystarczająco wyeksponowane. To wszystko sprawia, że trudno odróżnić, które z nich to rodzime marki, o polskim kapitale, a które należą do naszych zagranicznych sąsiadów.
Problem związany z odszukaniem polskich marek na tle tak ogromnej konkurencji stał się jeszcze bardziej widoczny, jako że w ostatnim czasie wśród Polaków zauważalna jest tendencja do wybierania polskich produktów podczas zakupów. Polskie wyroby kojarzone są bowiem z dobrą jakością, która rekompensuje często wyższą, niż w przypadku zagranicznych zamienników, cenę. Tak zwana “moda na polskość” pojawiła się w trakcie promowanego ostatnio tematu związanego ze zdrowym odżywianiem oraz dbaniem o środowisko. Całość znajduje swoje zastosowanie głównie w przypadku artykułów spożywczych, jednak istnieje wiele innych obszarów, w których wartość tych aspektów jest także szeroko zauważalna. W odpowiedzi na trudności związane z odszukaniem polskich dóbr pojawiło się kilka aplikacji prezentujących marki, które identyfikowane są jako polskie. Sam pomysł jest bardzo ciekawy, jednak czy ich obsługa jest równie łatwa i intuicyjna w przypadku nieco starszych użytkowników? Także mimo pojawiających się na tej płaszczyźnie kolejnych marek oferujących polskie produkty, na obecną chwilę brakuje wielu z nich - dostępna baza nie jest zatem kompletna. Poza tym, żeby poznać zbiór polskich marek w danej dziedzinie niezbędne jest posiadanie smartfona oraz dostępu do Internetu, więc to dodatkowy aspekt, który należy wziąć pod uwagę podczas korzystania z aplikacji. Kolejnym proponowanym dotychczas rozwiązaniem jest dostęp do wyszukiwarki internetowej, za pomocą której można odszukać zestawienia polskich firm przygotowanych przez internautów na stronach internetowych. Jednak również w tym przypadku pojawia się pytanie: z jaką częstotliwością oraz czy w ogóle znajdujące się w tym obszarze informacje są aktualizowane? Czy rzeczywiście kierując się nimi mamy pewność, że produkty są polskiego pochodzenia? Czy napotkane źródła są wiarygodne? Oraz czy starsze pokolenie poradzi sobie z wyszukiwaniem informacji na ten temat online? Następną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę w każdym z wymienionych przypadków jest czas, jaki poświęcamy przy odszukaniu i weryfikacji informacji na temat pochodzenia danego dobra. Trudno zatem się nie zgodzić, że czynności te bywają czasochłonne, prawda?
Z tymi problemami postanowiła zmierzyć się Fundacja Polska Marka proponując szereg inicjatyw oferujących wsparcie dla polskich przedsiębiorstw. Pozwalają one wyróżnić ich firmy na rynku ułatwiając równocześnie wybór tym konsumentom, dla których miejsce pochodzenia produktu jest szczególnie istotne. Specjalnie zaprojektowane logo Polskiej Marki umieszczone na produkcie bądź usłudze już z daleka oznajmi ten fakt, oszczędzając czas i trud wkładany w proces poszukiwań naszych rodzimych dóbr. Dla producenta z tej perspektywy korzystne jest dotarcie do grupy klientów, zainteresowanych bezpośrednio kupowaniem wyłącznie polskich produktów, ze względu na dodatkowe zyski ze sprzedaży. Działania Fundacji Polska Marka są spójne z ideą patriotyzmu gospodarczego, czyli wybierania polskich produktów i wspierania tym samym polskiej gospodarki. Zgodnie z przyświecającą ideą, skupiają się więc na wprowadzaniu zmian wobec dotychczasowych przyzwyczajeń konsumenckich. Następną inicjatywą podejmowaną przez Fundację Polska Marka jest także promocja Polski jako kraju przyjaznego przedsiębiorcom oraz promocja polskich firm wraz ze wzrostem ich rozpoznawalności w oczach klientów zarówno w Polsce, jak i na świecie. Fundacja Polska Marka to misja - odkryć polskie marki, cel - zmienić dotychczasowe zachowania konsumenta i efekt - umocnić polską gospodarkę poprawiając równocześnie sytuację Polaków w kraju. Zrzeszając przedsiębiorców i konsumentów w obszarze tej idei - jest to możliwe! Więcej o działaniach Fundacji na stronie www.polskamarka.org.
Odkryjmy więc razem Polskie Marki i doprowadźmy do umocnienia naszej polskiej gospodarki już dziś!