administrator
20 - 22 września

China Expo 2012, druga edycja
klub znów patronem targów

China Expo zostało zorganizowane w Warszawie po raz drugi i po raz drugi objęliśmy nad tym wydarzeniem patronat. Pierwsze w zeszłym roku było największym wydarzeniem tego typu w Polsce i to się udało powtórzyć, zresztą nie mogło być inaczej. Czy wyobrażacie sobie sytuacje, gdyby na raz wszystkie towary made in China znikły z półek sklepów? Byłoby na nich przeraźliwie pusto. Nie zmieniło się miejsce, warszawskie Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska na Marsa.



China Expo Poland

 

Było uroczyste otwarcie, w którym uczestniczył chiński ambasador Xu Jian i wielu, bardzo wielu gości tak z Polski, jak z odległych, a właściwie nie tak znowu odległych jak się okazuje Chin. Gospodarcza współpraca znacząco ten dystans skróciła. Wrażenie zrobiły towarzyszące efektowne pokazy karate, przypominające bardziej nawet balet niż sztukę walki. I tańczący chiński smok, z którym potem zrobiliśmy sobie zdjęcie. A potem zanurzyliśmy się w gąszczu  stosik w wielkiej jak lotniczy hangar hali targowej. Ponad dwustu wystawców pokazało to, co ma dla nas do zaoferowania fabryka świata w dziedzinie wyrobów gotowych, tego, co możemy zamówić od zaraz. Wyliczanie tego, co się na nią składało ze względu na jej różnorodność po prostu nie ma sensu. Można się było oczywiście spotkać z naszymi potencjalnymi zostać biznesowymi partnerami z Chin i to był zresztą jeden z zasadniczych celów, jakie postawili przed sobą organizatorzy targów. Tak, jak i w zeszłym roku olbrzymią popularnością cieszyły się także seminaria dla tych, którzy myślą o imporcie z Chin. Tematy były konkretne, jak wyszukać i jak negocjować z chińskim partnerem. I jakie są warunki importu do Polski. seminaria zorganizowano także dla gości z Chin. Zorganizowano także spotkanie poświęcone możliwościom inwestowania w obu krajach, co staje się coraz częstszą praktyką. I dotyczy to zarówno inwestowania przez chiński kapitał w Polsce, jak i polski w Chinach. Przez trzy dni targów przewinęło się przez nie ponad sześć tysięcy gości, szukających tu partnerów, z którymi mogliby nawiązać współpracę.

 

Współorganizatorem targów, wspólnie z goszczącym je w swoim centrum targowym MT Polska było biuro podróży China Town Travel, słusznie dopatrujące się tu szansy dla siebie, bo w handlu z Chinami niezbędne są osobiste kontakty. Tego oczekują od nas partnerzy z Chin, to podstawa ich biznesowej kultury. Okazją do ich nawiązania są oczywiście te targi (i taka też jest ich rola) ale wcześniej czy później nie unikniemy wizyty w Chinach, a nawet unikać jej nie powinniśmy.

 

Zajrzyjcie też do naszej relacji z poprzedniej edycji China Expo, którą zamieściliśmy na naszej stronie!

 

China Expo 2011, relacja: www.kie.biz.pl/news/czytaj/500

 

 

China Expo 2012 

plakat zapowiadający targi, kliknij aby powiększyć



I trochę więcej o organizatorach targów: 
 

 

 

MT Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowych w Polsce. Jest ono dostosowane do organizacji wszelkich targów, zjazdów, konferencji. A nawet bankietów, koncertów czy zawodów sportowych. Zastosowano w nim bezsłupową konstrukcję oraz szerokie bramy rozładunkowe i specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych, co umożliwia pełną swobodę przy ich adaptacji na potrzeby różnych wydarzeń. Hala jest oczywiście klimatyzowana, posiada też własne nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ulicy Marsa to obiekt (może trochę statystyki) o powierzchni 15 200 m2, z czego 10 000 m2 stanowi hala wystawiennicza. Firma powstała w 1993 roku i pierwotnie sama zajmowała się organizacją targów. Od 2008 MT Polska jest operatorem centrum targowego przy ul. Marsa 56c i obecnie jest to podstawowy obszar jej działalności.

 


China Town Travel to biuro podróży powstałe w 2007 roku. Zorganizowało już wiele wyjazdów turystycznych, biznesowych oraz tak zwanych incentive do Chin dla firm oraz osób indywidualnych. W zakresie turystyki przyjazdowej zajmuje się kompleksową obsługą grup i osób indywidualnych przybywających z Chin do Polski w celach tak turystycznych, jak i biznesowych. Jako współorganizator targów China Expo Poland zajmuje się wyszukiwaniem wystawców na terenie Chin, ich rejestracją, a także przygotowuje program pobytu wystawców przyjeżdżających do Warszawy, zapewniając ich kompleksową obsługę.

 

Magazyn przedsiębiorcy
galeria zdjęć