Jak piszą w zapowiedzi wydarzenia organizatorzy, z inicjatywy polskich izb handlowych i organizacji biznesowych działających poza Polską powstaje Stowarzyszenie Polskich Izb Handlowych za Granicą. Jego celem jest stworzenie sieci networkingu Polonii gospodarczej na świecie oraz platformy do współpracy międzynarodowej, wymiany doświadczeń, wiedzy i kontaktów, a także wspólne i konsekwentne budowanie pozytywnego wizerunku Polski i polskiego biznesu.
Coraz większa część handlu tradycyjnego przenosi się do internetu, a na naszych oczach trwa rewolucja. Zresztą i ten tradycyjny nie jest w takiej zupełnej opozycji do tego w internecie, możliwa jest tu i trzecia droga, pomiędzy. I coraz więcej firm nie rezygnujących z tego tradycyjnego handlu ja wybiera. Dziś rynek e-commerce w Polsce warty jest 35,5 mld zł. Ale według przewidywań ekspertów do 2020 jego wartość niemal się podwoi. Warto więc trzymać rękę na pulsie i nie pozostać w tyle. I to chyba wystarczy, aby zachęcić do odwiedzenia największego eventu tej branży w Polsce, XIII (już!) Targów eHandlu.
Jak przygotować się do zmian podatkowych i Toyota Way. Związku między jednym a drugim nie ma, ale oba tematy są ciekawe i może nam się to przydać w firmie. Zmiany w podatkach zostaną omówione z punktu widzenia małych firm, pojawią się takie tematy jak Jednolity Plik Kontrolny, nowe zasady rozliczania podatku VAT, w tym osobne konto podatkowe służące tylko do rozliczania tego podatku oraz projekt (póki co) obowiązku przekazywania informacji i operacjach na rachunkach bakowych firm do szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Natomiast organizacja pracy i filozofia znana jako Toyota Way w niemałym stopniu przyczyniła się do światowego sukcesu firmy. Możemy ją wdrożyć także u siebie (i to bez opłat franszyzowych). Co więcej, opowiedzą nam o tym ludzie z Toyoty…
Bizneswoman szukające inspiracji i nowych kontaktów biznesowych. Kobiety głodne wiedzy i nowych doświadczeń. Kobiety, które lubią ludzi i wspólną zabawę. Przygotowany dla nich trzydniowy program łączy prelekcje uznanych trenerów i psychologów biznesu, wystąpienia motywacyjne z integracją i po prostu z dobrą zabawą. Inspirować będą między innymi Dorota Wellman, Ilona Felicjańska i Ola Budzyńska. A zaśpiewa Mateusz Mijal. Program jest naprawdę bogaty, nie zabrakło w nim nawet fitboxingu z polską mistrzynią świata w boksie, Agnieszką Rylik (aerobik to już naprawdę przeszłość), i pokazu chodzenia w szpilkach. Wszystko to w pięknym bałtowskim kompleksie turystycznym już po raz drugi, by pójść za ciosem, jakim był sukces zeszłorocznego akademii. Są jeszcze wolne miejsca!
To największa europejska konferencja poświęcona świadczeniu usług transgranicznych w Unii Europejskiej i delegowaniu pracowników. I nie ma się czemu dziwić, Polska, jeśli idzie o pracowników delegowanych, jest absolutnym liderem w Europie. Współorganizatorem tegorocznej edycji kongresu jest Ministerstwo Rozwoju, a stojącego na jego czele wicepremiera Mateusza Morawieckiego poproszono o otwarcie kongresu. A klub zaproszono na kongres jako organizację partnerską, od czego się oczywiście nie uchyliliśmy. Kongres odbędzie się w krakowskim Centrum Kongresowym ICE i warto się na te dwa dni do Krakowa wybrać, jeśli jest to temat, który nas dotyczy.
Ten sam i nie ten sam. Wielu z tych, którzy byli w Polsce na poprzednim tournée nie usłyszymy teraz ani już nigdy. Już prawie rok mija od tragicznego wypadku lotniczego, w którym zginęło ponad sześćdziesięciu jego członków. Ale nie poddali się i stanęli na nogi. I znów są w Polsce. Odwiedzą sześć miast, rozpoczną koncertem w Częstochowie, potem będzie Zabrze, Warszawa, Toruń Olsztyn i Białystok. Sześć dni i sześć koncertów. Ale są do tego przyzwyczajeni. Chór Aleksandrowa to nie tylko śpiewacy, to towarzysząca im orkiestra i fantastyczny balet!
W październiku - jak co miesiąc - spotkaliśmy się przy kawie z ekspertem. Spotkanie odbyło się 30 października, w klimatycznej restauracji Florian Ogień czy Woda na Chłodnej w Warszawie.
Jestem już po pierwszym pokazie prasowym. „Arytmia” Borisa Chlebnikowa, zdobywca Grand Prix tegorocznego festiwalu „Kinotawr” to także jeden z faworytów warszawskiego festiwalu. Temat zresztą na czasie. Jesteście ciekawi, jak wygląda życie młodych lekarzy w Rosji? On i ona, oboje są lekarzami. On pracuje w pogotowiu, ona w szpitalu. Mieszkają w maleńkim wynajętym mieszkaniu w blokowisku, niespełniających nawet tych norm, jakie obowiązywać będą u nas od stycznia (25m2), a ich związek zaczyna się sypać. Ich życie obserwujemy głównie jego oczami. Zaczynamy od wizyty u hipochondryczki, potem jest rodzina Świadków Jehowy. I nowy szef, ustalający normę 20 minut na wizytę…
Już 4 grudnia w Warszawie, w Rico's Concept przy Krakowskim Przedmieściu odbędzie się gala finałowa konkursu Fresh Faces World 2017. To już trzecia edycja tego prestiżowego wydarzenia. I w imieniu naszego klubowicza, agencji Magteam Model Management, zapraszamy do współpracy przy jej organizacji.
Co roku, od ponad dziesięciu już lat, do Warszawy przyjeżdżają z całej Polski ludzie, chcący wziąć udział w wielkiej debacie o Polsce i zbierają się w auli Politechniki Warszawskiej (tylko raz kongres odbył się gdzie indziej). Wszyscy robią to pro publico bono, nie ma lepszych i gorszych uczestników. Wszyscy mogą włączyć się do dyskusji. Tradycyjnie też kongres odbywa się ponad politycznymi podziałami, co podczas tegorocznego kongresu może być szczególnie ważne. To, że odbywa się on ponad politycznymi podziałami widać w doborze mówców, ale jeszcze lepiej widać w auli i podczas poszczególnych kongresowych sesji. Do tego zresztą nawiązuje hasło, pod którym odbywa się tegoroczny kongres.
Marka własna, co jest dosłownym tłumaczeniem angielskiego terminu private label, to ciągle zjawisko postrzegane u nas jako nowe i nieco tajemnicze, choć spotykamy się z nim na co dzień i nie od dziś. Jeśli sięgnąć do opracowań naukowych to podobno początki sięgają XIX wieku. To dość odległe dzieje, w praktycznym wymiarze to jednak Carrefour zrobił pierwszy krok, wprowadzając na półki swych sklepów towary pozbawione etykiet producentów, zamiast których umieszczono jego logo. Towary miały być tańsze, a gwarancją jakości miało być nie logo ich producenta, a sieci handlowej.